امروز:دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, آذر 11ام, 1399 | پرینت مطلب |سمیه کمالی| بازديد: 863 بار

پست خالی: دانشجوی دکترا در مدلسازی اقلیمی

دانشگاه لوند، گروه جغرافیای طبیعی و علوم زیست بوم

بررسی اجمالی

از آنجایی که ابرها به طور گسترده ای در سطح زمین وجود دارند و حدود نیمی از کره زمین را در هر لحظه می پوشانند، بودجه ی تابشی زمین را کنترل می کنند. اما مدل های جهانی جو در زمینه ی شناخت ابرها همچنان دچار ضعف هستند. شاید بتوان با پارامتر سازی مبتنی بر ساده سازی ها، ابرها را از لحاظ آماری بررسی کرد. بدین دلیل در پروژه ی مشترکی شامل دانشگاه لوند و دیگر مؤسسات در سوئد، رویکرد جدیدی برای پیش‌بینی اقلیمی با استفاده از هوش مصنوعی ابداع می شود. یادگیری ماشین بازنمایی جدیدی را از اثرات ابرها به طور کامل و با جزئیات عرضه می کند. یکی از اهداف این پروژه،‌ توصیف و فهم بازخورد تابشی ابر در تغییر اقلیم است که در گرمایش زمین اثر زیادی دارد.

برای این کار تحقیقاتی یک موقعیت دکترا در نظر گرفته شده است. بخشی از کار فرد پذیرفته شده مدلسازی عددی ابرها و اقلیم، با بکارگیری ابزارهای یادگیری ماشین است. مهمترین وظایف دانشجویان دکترا در دانشگاه لوند تمرکز بر روی مطالعات تحقیقاتی شان است که شامل شرکت در پروژه های تحقیقاتی می شود.

برخی از توانمندی ها برای شرکت در این فرصت، تسلط کافی به زبان انگلیسی و تجربه ی کار با FORTRAN در محیط UNIX (یا لینوکس) است. آخرین زمان ارسال درخواست ها، ۱۰ ژانویه ی ۲۰۲۱ می باشد.

اطلاعات بیشتر را در لینک زیر مشاهده کنید:

https://lu.varbi.com/en/what:job/jobID:366361/type:job/where:4/apply:1

Source: CLIMLIST



برچسب‌ها:, ,







avatar

نویسنده: سمیه کمالی