امروز:پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, آذر 22ام, 1399 | پرینت مطلب |سمیه کمالی| بازديد: 689 بار

پست خالی: پوزیشن دکترا در زمینه ی پارامترهای شار حرارت آشفته در موسسه فناوری کارلسروهه (آلمان)

مؤسسه هواشناسی و تحقیقات اقلیمی – تحقیقات تروپوسفریک در مؤسسه فناوری کارلسروهه به دنبال دانشجوی دکترا برای کار بر روی پروژه ی “Improving the turbulent flux parameterization in regional and global climate modeling systems by extending the classic Monin-Obukhov Similarity Theory with Artificial Neural Networks” است.

جریان های آشفته ی حرارت و حرکت بین سطح زمین و اتمسفر فرایندهای بنیادین در تعادل انرژی زمین هستند. در مدل های آب و هوایی و اقلیمی این شارهای آشفته معمولاً با استفاده از نظریه ی تشابه مونیناوبوخوف (Monin-Obukhov Similarity Theory) محاسبه می شوند. فهم کلی این رویکرد مبتنی بر برخی فرضیات ساده همچون شرایط غالب تقریباً دایمی بر روی ساختار سطح زمین همگن است. در نتیجه در هنگام شرایط بررسی انحرافات، شارهای آشفته ی شبیه سازی شده با MOST مستعد بروز خطا هستند که منجر به عدم قطعیت در مدل های آب و هوایی و اقلیمی می شوند. بنابراین هدف از این پروژه، کاهش این عدم قطعیت ها با بهبود محاسبه ی شارهای حرارت در شرایطی است که MOST کاستی های واضحی دارد.

در بخشی از مراحل انجام پروژه، دانشجوی دکترا با آموزش ANN بر روی شارهای حرارتی آشفته ی مشاهده شده و شبیه سازی شده، پارامترسازی گسترده ی MOST را توسعه خواهد داد. متقاضیان بهتر است دارای مدرک فوق لیسانس در علوم اتمسفر، فیزیک، علوم محیطی، یا زمینه‌های مرتبط باشند. تجربه ی کار در برنامه نویسی علمی (به عنوان مثال Linux, Python, Fortran, CDO, Matlab, R) اکیدا توصیه می گردد.

مهلت ارسال مدارک تا ۱۰ ژانویه ی ۲۰۲۱ است. مدارک خواسته شده شامل رزومه، ریز نمرات لیسانس و فوق لیسانس، انگیزه نامه، و مدارکی دیگر است که بایستی از طریق ایمیل و در قالب یک فایل پی دی اف به آدرس ایمیل زیر مربوط به دکتر مارکوس بریل ارسال گردد.

marcus.breil@kit.edu

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی پوزیشن نیز از طریق ایمیل بالا با دکتر بریل مکاتبه کنید.

Source: CLIMLIST


برچسب‌ها:, ,







avatar

نویسنده: سمیه کمالی