امروز:جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : چهارشنبه, مهر 16ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 672 بار

تصاویر بازیگوشی های آب و هوا

رویترز گزیده ای از عکس های خود را در باره طبیعت منتشر کرده و برای آن این عنوان را برگزیده است: « آب و هوای وحشی». معنای این تیتر آن است که آب و هوا با ما وحشیانه رفتار کرده است؛ رفتاری مخالف خواست و اراده ما! انگار طبیعت، و از جمله آب و هوا، می بایست طبق فرمان ما رفتار کند. ولی قانون خلقت این نیست.

من طبیعت رو شخصا خیلی دوست دارم، علم اقلیم شناسی  در زمینه ی شناخت طبیعت بسیار راهگشام بوده، این علم تاثیرات اقلیم بر انسان و تاثیرات رفتار انسان بر تغییر اقلیم رو بررسی میکنه؛ بالاخره که علمی فوق العاده  سرشار از نظم خلقت آفریدگاره، و شادابی و نشاط خاصی هنگام مطالعه به آدمی میده. اقلیم دنیای عاشقاست.

حالا شما رو دعوت می کنم، در زیر تصاویر اقلیمی زیبایی از طبیعت مکان ها و اقلیم آن  را سیر کنید:::

با تشکر از دوست خوبمان جناب آقای دکتر عباس نیا

این ابرها ی تصویر بالا به شدت نایاب هستند و اگر خوش شانس باشید در عمرتان ممکن است تنها یکبار همچین اشکالی را ببینید.علت ایجاد این ابرها معمولا وجود اختلال در سیستم آب و هوا است و اشکال ایجاد شده به قدری منحصر به فرد هستند که معمولا به عنوان یک اتفاق خارق العاده از آنها یاد می شود.

این عکس توسط پت کاوانگ از اهالی شهر تابر کانادا گرفته شده است که یک ابر بزرگ را نشان می دهد که در حال تبدیل شدن به یک طوفان کامل است.

تصویری زیبا از برخورد صاعقه با برج ایفل در شهر پاریس پایتخت فرانسه

تصویری بسیار زیبا و نفس گیر از شفق قطبی که در پارک ملی سکافتافل در کشور ایسلند گرفته شده است. به انعکاس این پدیده زیبا بر روی سطح دریاچه دقت کنید.

یک تصویر ۱۸۰ درجه بسیار زیبا از پدیده شفق قطبی در کشور کانادا که توسط لنز “Fisheye” گرفته شده است.

این تصویر زیبا یک غواص را در زیر پوشش یخی در منطقه اکاترینبورگ روسیه نشان می دهد . این تصویر در عمق ۳۰ متری و در آبی با درجه حرارت ۴ درجه سانتی گراد گرفته شده است.


برچسب‌ها:,







avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد