امروز:جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, خرداد 19ام, 1394 | پرینت مطلب |مجتبی فریدپور| بازديد: 884 بار

اخطار هواشناسی نسبت به سفر “مونسون” به چابهار

اداره هواشناسی سیستان‌وبلوچستان اخطاریه و هشدار خود را برای ساحل‌نشینان چابهار و کنارک در خصوص وقوع پدیده مونسون از امروز تا اوایل هفته آینده در چابهار صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان‌وبلوچستان، مدیرکل هواشناسی سیستان‌وبلوچستان در این باره گفت: وزش بادهای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، ابری شدن هوا، وقوع بارش‌های سیل‌آسا در مدت کوتاه اما با شدت زیاد را از خصوصیات این پدیده جوی اظهار کرد.

محمدرضا امیرمرادی افزود: با شکل‌گیری کم فشار گرمسیری در شمال اقیانوس هند و تقریبا ۱۳۰۰ کیلومتر از سواحل ما، پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده سواحل استان به شدت مواج و طوفانی شوند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌کنیم طی این مدت مردم از رفتن به کنار دریا و راهی کردن شناورها به دریا خودداری کنند.

حسین آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان‌وبلوچستان نیز در این خصوص گفت: این طوفان فصلی است و باعث تلاطم دریا و ارتفاع امواج در منطقه می‌شود.

وی اظهار کرد: بسته به نوع شدت این طوفان در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر کرد اما طبق تجربیات سنوات گذشته طوفان‌های حاره‌ای (مونسون) بارندگی‌هایی باشدت زیاد و وزش بادهای قوی را به دنبال دارد.

آزادمنش خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های کلی در خصوص وقوع و حرکت این پدیده طی روزهای آینده با توجه به نقشه‌های ماهواره‌ای بیشتر مشخص خواهد شد.









avatar

نویسنده: مجتبی فریدپور