امروز:جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, مهر 1ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 1,093 بار

پیش بینی نهایی فصل پاییز ۹۳

با توجه به مطالب قبلی به نظر می رسد، در نیمه غربی کشور درجاتی از فرانرمال بارشی را طی پاییز ۹۳ داشته باشیم. این فرانرمال بارشی در میانه غربی کشور شامل  ۱/۲ جنوبی نیمه غربی به سمت جنوب غرب کشور متحمل تر به نظر می رسد.

در بخش های جنوبی کشور برای جنوب مرکزی به سمت جنوب شرق کشور احتمال وقوع کاهش بارش نسبت به میزان نرمال سه ماهه طی فصل پاییز ۹۳ وجود خواهد داشت. این وضعیت در کرانه جنوب غربی خزر با توجه به چشم اندازه های وضعیت پارامتر های سطوح پایینی تا میانی جو نیز به شکل کاهش نسبی ریزش ها محتمل خواهد بود.

به نظر می رسد، در بخش وسیعی از مناطق داخلی کشور  برآیند بارش ها طی پاییز ۹۳ انحراف زیادی نسبت به نرمال بلند مدت دوره مشابه نداشته باشند.

از نظر دمایی با توجه به برآیند کلی مدل های مختلف، پاییز گرمی را نسبت به نرمال طی فصل پیشرو در غالب مناطق کشور مورد انتظار بوده که این فرانرمال دمایی در بخش های غربی کشور احتمال بالاتری نسبت به نیمه شرقی کشور خواهد داشت.  در بخش های شرقی کشور، برهه های زمانی احتمال وقوع سرمایش های ناهنجار در طی فصل پاییز وجود خواهد داشت.

جهت دریافت مشروح خبرنامه پیش بینی فصل پاییز ۹۳ به لینک ذیل مراجعه فرمائید:

 PDF

www.irmancy.ir


نویسنده : هواشناسی ایران Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, مهر ۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۷:۱۴

سلام.من میتونم از مطالب شما در وبم استفاده کنم؟؟؟

نویسنده : مهران فاطمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, مهر ۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۰:۲۱

با سلام و ادب
با ذکر دقیق منبع ، ایرادی ندارد.
موفق باشید

نویسنده : شاهسون Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, مهر ۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۱:۲۶

با سلام خدمت دوست عزیز
پیش بینی نهایی خیلی حرف گنده ای بود آقا این مراکز معتبر روزی یه پیش بینی رو دارن الان در گذر فصلیم نمیشه پیش بینی نهایی رو انجام داد برعکس اگه بخواهیم به اینا متکی باشیم که بر عکس گفته شما میشه مثلا دانشگاه کلمبیا جنوب مرکزی و جنوب غربی رو پر بارش پیش بینی کرده بقیه جاها نرماله!!!

نویسنده : مهران فاطمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : چهارشنبه, مهر ۲ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۰۸:۱۴

با سلام و ادب
دوست عزیز و گرامی ازنکته سنجی جنابعالی کمال تشکر را دارم منظور از پیش بینی نهایی ،پیش بینی قطعی نبوده بلکه منظور ویرایش نهایی کار بوده است چون قبل از آن چند مورد پیش بینی ده روز بر اساس نقشه ها و شاخص های اقلیمی صورت پذیرفته بودمنتهابا توجه به نقشه های پیش یابی جدید، ویرایش نهایی صورت پذیرفته است ضمنااین پیش بینی ها بر مبنای خروجی مدلهای عددی و اقلیمی صورت می پذیرد و قطعا دارای خطا نیز می باشد
متشکرم








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد