امروز:جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, تیر 31ام, 1393 | پرینت مطلب |جلیل هلالی| بازديد: 2,985 بار

شرح مدل ریزمقیاس نمایی RegCM4.1

در حال حاضر استفاده از مدلهای گردش عمومی به دلیل ساختار مبتنی بر فیزیک اتمسفر به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. مدلهای آب و هوائی منطقه­ای سیاره­ای، پاسخ گردش عمومی به نیروهای بزرگ مقیاس را شبیه­سازی می­کنند. وضوح بسیار ضعیف این مدل­ها در رابطه با فرآیندهای آب و هوای محلی و منطقه­ای باعث شکل­گیری و گسترش مدل­های منطقه­ای شدند. مدل گردش عمومی، کل کره زمین را حوزه مورد مطالعه خود قرار می­دهد و از آن­جا که مدل­های جهانی قادر به آشکارسازی رفتار اقلیم در مقیاس کوچک نیستند، با استفاده از مدل­های منطقه­ای می­توان فرآیندهای کوچک مقیاس و منطقه­ای را شناسائی ، مطالعه و پیش­بینی کرد. در این نوشته سعی شده است نحوه نصب و کار با مدل اقلیمی RegCM4.1 که توسط دانشجویان دانشگاه تهران نگارش یافته است به خوانندگان راهنمایی های لازم ارائه شود. از آنجایی که این مدل در سیستم عامل لینوکس نوشته شده است توضیحات کاملی در مورد نصب و کار با مدل ارائه شده است. به این وسیله از همکاری خانم ها اقتداری، شفیعی، سلطان زاده، حجابی و آقایان رحیمی و قمقامی و استاد گرامی دکتر ایران نژاد از موسسه ژئوفیزیک تشکر و قدردانی می گردد.

RegCM-4.1.pdf



مطالب مرتبط

نویسنده : znajafi Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, آبان ۳۰ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۱:۳۹

با سلام
بنده سعی دارم که تغییرات سطح پوشش برف را با استفاده از تصاویر ماهواره ایی در سالهای گذشته بررسی نمایم و بر اساس خروجی مدلهای تغییر اقلیم بارش برف را برای سالهای آینده پیش بینی نمایم. نظر جنابعالی را در مورد استفاده از نوع مدل گردش عمومی جو و مدلهای ریز مقیاس نمایی خواستم بدانم و اگر در این زمینه نظر بهتری دارید بسیار خرسند خواهم شد اگر بیان فرمایید.
با تشکر فراوان

نویسنده : جلیل هلالی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, آبان ۳۰ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۲:۲۶

با سلام و عرض ادب
بهترین گزینه ای که می توانید در این زمینه کمک بگیرید مراجعه به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نزد پروفسور پرویز ایران نژاد و همچنین گروه مرتع و آبخیز پردیس کشاورزی دانشگاه تهران واقع در کرج می باشد. دوستان در این زمینه به طور گسترده مطالعه و تحقیق انجام می دهند.
موفق و موید باشید

نویسنده : حسنپور Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, مرداد ۱ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۹:۰۰

با سلام
بنده میخام از مدل اقلیمی برای برآورد داده های بارش ودما طی سال های آتی استفاده کنم. ومیخام از مدل reg cm4استفاده کنم اما هیچ اطلاعی از آن ندارم ممنون میشوم راهنمایی کنید دقیقا چه دادهایی نیاز دارد.

نویسنده : جلیل هلالی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, مرداد ۲ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۴:۵۱

با سلام

با ایمیل زیر مکاتبه کنید تخصصشان این مدل است

rezatabataba@ut.ac.ir

موفق باشید

نویسنده : زند Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, آبان ۴ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۸:۰۹

سپاس

نویسنده : ندا Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, شهریور ۱۴ام, ۱۳۹۶
ساعت : ۰۶:۰۷

سلام
ممنون از سایت خوب و پرمحتواتون
من مدل RegCM را نصب و با اولین فایل تست خودش اجرا کردم اما الان هرکاری می کنم و با هر فایلی که امتحان می کنم خطا میده اون هم خطایMPI-Abbort چون کامپیوتر من دارای ۴ هسته هست و من با ۲ هسته دارم اجرا می کنم
مشکل از کجا میتونه باشه؟ کسی به این مساله برخورد داشته؟








avatar

نویسنده: جلیل هلالی