امروز:یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : چهارشنبه, شهریور 26ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 231 بار

پلیس اصلاح آب و هوا(جالب است مطالعه بفرمایید)

متنی که تقدیم می شود از دومین نشریه علمی آموزشی آینده پژوهی-ویژه نامه مدیریت بحران وابسته به موسسه شاخص پژوه اقتباس گردیده است و حاوی نکات قابل تاملی می باشد !!! هر چند که این موسسه با داشتن اساتید بنام در حوزه مخاطرات اقلیمی و طبیعی ،یکی از موسسات علمی پژوهشی مطرح در کشور می باشد منتها قضاوت در رابطه با اعتبار علمی اینگونه مسائل را به عهده اساتید و مخاطبین فرهیخته واگذار می نماییم.

لازم به ذکر است به نظر می رسد که متن مذکور برگردان یک متن و یا یک مقاله لاتین بوده است.

پلیس اصلاح آب و هوا

سال ظهور ممکن به عنوان یک حرفه: ۲۰۲۰

عمل سرقت ابرها برای ایجاد باران در حال حاضر در برخی از نقاط جهان در حال اتفاق است و الگوهای آب و هوایی هزاران مایل دورتر را تغییر می دهد. حتی عده ای بر این باورند که در آینده به جای جنگ بر سر آب ممکن است جنگ بر سر ابرها بوقوع بپیوندد. پلیس اصلاح آب و هوا باید نظارت و کنترل کند چه کسانی مجاز به انجام فعالیتهای تغییر آب و هوا هستند، به عنوان مثال تیراندازی راکت هلیی حاوی یدید نقره به هوا به عنوان یک راه برای تحریک بارش باران از ابرهای در حال عبور

یک روز در زندگی این شغل:

روز هرگز تمام نمی شود- فقط یک تغییر شیفت در شبانه روز وجود دارد. در یک تیم پلیسی اصلاح دهنده ،طیف وسیعی از از نقش های تخصصی اعم از دانشمندان آب و هوا برای نظارت و متخصصان مبارز با تروریسم وجود خواهد داشت. یک روز معمولی ممکن است با مرور فیلم های نظارت از فعالیت های مشکوک و تجزیه و تحلیل داده های زمان واقعی جمع آوری شده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و سنسورهای زمینی شروع شود.

هدف پیگیری اقدامات غیر مجاز ممکن اصلاح آب و هواست. جاهایی که نگرانی وجود داشته باشد، تیم ها مورد را بیشتر بررسی می کنند و از اصلاح کننده های غیر قانونی مشکوک بازدید بعمل می آورند.

پلیس اصلاح آب و هوا نیز ممکن است نقش بررسی صلاحیت متقاضیان و صدور گواهینامه برای کسانی که با دلایل منطقی تمایل به مداخله در الگوهای آب و هوایی طبیعی دارند را ایفا کنند. جاهایی که مجوز اصلاحی اعطا شده است بازرسی های معمول ممکن است انجام شود تا اطمینان حاصل شود که صاحبان در داخل مرزهای قانونی عمل می کنند

یک نقش کلیدی پلیس آب و هوا شکستن زنجیره های تامین مواد مورد نیاز برای اصلاح آب و هوا خواهد بود. از این رو وظایف شامل مراقبت و مداخلات پنهان برای پیگیری کردن محموله های قاچاق یدید نقره و دیگر عوامل اصلاح آب و هوا خواهد بود.در جاهایی که فعالیت های جنایی شناسایی شود، وظایف پلیس برای آماده سازی و پیگرد قانونی آن مورد شروع می شود.

دانشمندان نقش کلیدی در این ماموریت پلیس بازی می کنند. یک فعالیت مشترک تجزیه و تحلیل نمونه های باران و خاک برای شناسایی حضور عوامل اصلاح دهنده خواهد بود.

در جاهایی که جلوی محموله های مشکوک گرفته می شود، محتویات نیاز به تجزیه و تحلیل برای تعیین امکان استفاده از آن در فعالیت های اصلاحی دارند. یک رابط مرزی قوی مورد نیاز خواهد بود برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و انتقال نمونه های با حالت جدید از فناوری های غیر قانونی اصلاح آب و هوا و روش هایی  که به تصویب رسیده اند. بخش مهمی از جمع آوری اطلاعات شامل بررسی افقی فناوری های جدید ممکن، فرایندها و مواد زیستی ،نانو و شیمیایی است که می توانند در فعالیت اصلاح آب و هوا استفاده شوند.


برچسب‌ها:

مطالب مرتبط








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد