امروز:یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, خرداد 27ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 483 بار

پاورپوینت تحلیل وضعیت توفانهای گرد و غبار استان دارالعباده یزد

شاید جای تعجب باشد همین توفان تهران که اینقدر در فضای رسانه ای کشور برجسته گردید در طول سال بویژه در فصل بهار، بارها و بارها در استان یزد بوقوع می پیوندد و بر طبق تحقیقات دکتر اختصاصی و همکاران در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد در هر بار وقوع ، میزان ۱۷۰۰ کمپرسی خاک فقط بر سطح شهر یزد تخلیه می نماید که این سنجش توسط تله های رسوبگیر اختراعی آنان صورت پذیرفته است در همین راستا یک پاورپوینت توسط اینجانب و همکارانم تهیه گردیده است که تقدیمتان می گردد.

لازم به ذکر است که تصویر مذکور مربوط به وقوع یکی از همین توفانهای سیاه در زادگاه اینجانب به نام روستای اسفندآباد از توابع شهرستان ابرکوه در استان دارالعباده یزد می باشد که در مورخ  ۱۳۹۳٫۲٫۲۶ بوقوع پیوست.

sand storm



مطالب مرتبط

نویسنده : فائقه الماسی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۳:۳۳

با سلام
جای بسی تاسف است گمان می کردم این نوع طوفان و هوای الوده به ریزگرد در غرب و جنوب غرب بلای جان هزاران نفر شده است. سالهاست که خود و هم استانی ها در خوزستان با این پدیده خو گرفته و اینکه روزی صدایا تصویری از رسانه ملی در این باب وخامت اوضاع تنفسی شهروندان پخش شود و یا برای مرکز نشینان سلامت و جان هموطنان دیگر استانها اهم جلوه کند آرزو و رویا شده است. دائم از همه جا میزان آلودگی، تعداد روزهای پاک، میزان درصد ذرات معلق، سرعت باد تهران بزرگ گزارش می شود ولی دریغ از حتی یک تیر درباره شهرستانها!!! این عکس شما برایم بسیار جالب بود که در استان یزد هم چنین پدیده انسان منشائی سلامت و حیات را به مخاطره انداخته! امیدوارم روزی برسد که همه ایران سرای ما باشد و سلامت همه ایرانیان و بالاتر از آن تمام ایران با دشت و دریاچه و جزیره و کوه و روستاهایش مهمترین باشد. انشاء…
با احترام و سپاس
فائقه الماسی

نویسنده : مهران فاطمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, خرداد ۲۷ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۳:۴۹

سلام و سپاس
موفق باشید
الاحقر : فاطمی








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد