امروز:دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : چهارشنبه, بهمن 3ام, 1397 | پرینت مطلب |جلیل هلالی| بازديد: 2,097 بار

کارگاه آموزشی مدلسازی عملکرد گیاهان زراعی با مدل AquaCrop

مدلسازی و پیش بینی عملکرد گیاهان (به خصوص کشت دیم) به عوامل  متعددی بستگی دارد که از مهمترین آنها می توان به عوامل اقلیمی و از جمله بارش اشاره نمود. در این راستا مدلهای زراعی با استفاده از دادههای اقلیمی، مدیریتی، زراعی و  . . . می توانند میزان عملکرد و اجزاء عملکرد را مدلسازی و شبیه سازی نمایند.

مدلسازی عملکرد گیاهان یکی از مهمترین شاخه های علوم زراعی و هواشناسی کشاورزی است که بر اساس آن می توان در بررسی های پتانسیل اقلیمی، تاثیر تغییرات اقلیمی، تاثیر عوامل مدیریتی و  . . . مورد استفاده قرار داد. به این منظور برای آشنایی کارشناسان اقلیم شناسی کشاورزی اقدام به برگزاری کارگاه تخصصی در این زمینه گردیده است. یکی از این مدلهای زراعی مدل AquaCrop می باشد که توسط سازمان خواروبار جهانی (FAO) پیشنهاد داده شده و توسعه یافته است. به این منظور سعی گردیده است در یک کارگاه یک روزه آشنایی کامل با این مدل صورت گرفته و طریقه اجرا، کاربرد و کالیبراسیون این مدل ارائه شود. به این وسیله از علاقمندان جهت شرکت در این کارگاه دعوت می گردد.



مطالب مرتبط

نویسنده : روح الله داورپناه Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : پنجشنبه, اسفند ۹ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۰۹:۵۶

با سلام
بنده امکان شرکت در کارگاه را نداشته ام آیا راهی برای دریافت آموزش ویدیویی این کارگاه وجود دارد؟

نویسنده : جلیل هلالی Germany
تاریخ : شنبه, اسفند ۱۱ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۱۰:۰۰

با سلام
در مورد برگزاری گارگاه آموزشی باید عرض کنم کارگاه مدل Aquacrop تشکیل نشد ولی کارگاه DSSAT برگزار گردید. متاسفانه اجازه تصویربرداری از کارگاه نبوده است ولی در حال تکمیل بسته آموزشی مقدماتی و پیشرفته مدلهای زراعی هستیم. به محض اتمام در اختیار محققان قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل jalilhelali@gmail.com مکاتبه نمایید.
موفق و موید باشید

نویسنده : هانیه Netherlands Antilles
تاریخ : جمعه, آذر ۱۱ام, ۱۴۰۱
ساعت : ۱۵:۱۳

سلام وقت بخیر
ویدیو آموزش این دو مدل چه زمانی آماده و انتشار پیدا می کند؟

نویسنده : admin Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, دی ۱۱ام, ۱۴۰۲
ساعت : ۱۲:۲۷

درود بر شما
منتشر نخواهد شد








avatar

نویسنده: جلیل هلالی