امروز:پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, آبان 5ام, 1397 | پرینت مطلب |سیدابوالفضل مسعودیان| بازديد: 630 بار

نومید نشاید بود

درود بر شما

به نظرم میرسد اگر راهی برای رسیدن به خوشبختی وجود داشته باشد آن است که زندگی را به انجام کاری بگذرانیم که عاشقانه دوستش داریم. با عشق انجام هیچ کاری ناممکن نیست و البته عشق کار سرسری و آسانی نیست. سال اول دبیرستان عشق به آموختن در من روشن شد و تا امروز به لطف معلمین فوق العاده ای که داشته ام و شوری که برای آموختن داشته ام هر روز سوزان تر شده است. در دانشگاه شیفته ی آب و هواشناسی شدم و تا امروز هستم. در همان اوایل آشنایی با آب و هواشناسی دریافتم که بدون دانستن زبان انگلیسی و برنامه نویسی و ریاضی و آمار و فیزیک و هواشناسی دستم به دامان آب و هواشناسی نخواهد رسید و من هیچ کدام را نمی دانستم. امروز سال ها از آن زمان میگذرد و از این که پا در این راه گذاشتم احساس خوشبختی می کنم. آب و هواشناسی مرا با خودم، با شکوه و زیبایی هستی و با مردم آشنا کرد. دانشجویانم که بهترین دوستانم هستند بزرگترین سرمایه ای هستند که به دست آوردم. گرچه این روزها خیلی چیزها دگرگون شده اما قانون عشق دیگرگون نمی شود. راه عشق راه نازپروردگان نیست؛ راهی است دشوار و پرفراز و فرود و من نیز استثنا نبودم و نداری و نومیدی و دشواری را تجربه کردم. شما نیز اگر چنین عشقی در خود می یابید ناامید نشوید. چون کوه به خود سپه شکن باشید. فرزند خصال خویشتن باشید. بر و بحر فراخ است و مطمئن باشید در جهانی به این گستردگی برای یک آب و هواشناس خبره جایی هست. من از همه نابسامانی هایی که دامن جامعه و دانشگاه را گرفته با خبرم اما شما را نوید میدهم که به قول همشهری ما هاتف شود آسان ز عشق کاری چند که بود نزد عقل بس دشوار.

 



مطالب مرتبط

نویسنده : حسین کوشکی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : یکشنبه, آبان ۶ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۰۹:۵۶

درود
بله علاقه در همه ی زمینه ها موجب سهل شدن برطرفی اکثر موانع پیش رو خواهد شد.

نویسنده : سید اسعد حسینی Romania
تاریخ : دوشنبه, آبان ۷ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۰۸:۴۷

با سلام و احترام استاد بزرگوار جناب دکتر مسعودیان
ضمن تشکر از امیدواری شما به علاقمندان و عاشقان این رشته بدون شک بخش اعظم نومیدی بر می گردد به بحث عدم آموزش صحیح و بدنبال آن اشتغال فارغ التحصیلان این رشته که این قصه هم سر دراز دارد ولی چه خوب می شد که بزرگان این رشته من الجمله حضرتعالی پا پیش میگذاشتید و تجربیات و علم خود را به عاشقان این رشته در قالب هم اندیشی ها، کلاس ها و دوره های آموزشی که در دانشگاه های مختلف و یا همان دانشگاه اصفهان منتقل می فرمودین قطعا دوستداران این رشته خواهند آمد و هزینه هم خواهند کرد و یا از طریق نفوذ و رایزنی کاری برای فارغ التحصیلان شود. بر اساس تجربه عرض میکنم دانشجویان این رشته از تواناترین و با استعدادترین ها هستند و کمتر موردی بوده که مشکل توانایی علمی باشد.متاسفانه باند بازی برخورد سلیقه ای، مذهبی و قومی جای استعداد و شایسته سالاری را گرفته است.و عشق کاری رو حل نمی کند چون ملاک ها چیز دیگری است.
در ره عشق تو هر چم بود شد کفر و اسلام و زیان و سود شد
از دلم جز خون دل حاصل نماند خون دل تاکی خورم چون دل نماند
بیش ازین بر جان این مسکین مزن در فتوح او لگد چندین مزن
روزگار من بشد در انتظار گر بود وصلی بیاید روزگار
در پایان از حضور حضرتعالی و انتشار مطالب از این وب سایت نهایت تشکر و قدردانی را داریم و حضورتون ما رو دلگرم و امیدوار نگه می دارد.
با سپاس قراوان

تاریخ : دوشنبه, آبان ۷ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۱۰:۱۲

درود بر شما
آنچه نوشتم حاصل تجربیات زندگی شخصی ام بود. زندگی به من نشان داد که عشق بر همه چیز پیروز می شود. من خود از میان میدان مین تبعیض ها و بی عدالتی ها گذشتم. اما چنان به معشوق خیره بودم که نمی فهمیدم دورتادورم چه خبر است. امروز که به گذشته نگاه می کنم تازه می فهمم که چه بر من گذشته است. امیدوارم روزی آن قدر شجاعت پیدا کنم که سرگذشت زندگی خود را برایتان بنویسم تا ببینید که چگونه عشق و راستی پیروز است. اما عشق. عشق منصوری. چون عشق هایی کز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود. اگر عشق باشد استاد استاد می شود دانشجو دانشجو می شود دانشگاه دانشگاه می شود و تمدن شرقی دوباره زنده می شود. سربلند و سرافراز باشید.