امروز:شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, خرداد 19ام, 1397 | پرینت مطلب |علیرضا کربلائی| بازديد: 3,708 بار

معرفی سایت windy

یکی از سایت های بسیار خوب برای مشاهده آنلاین باد، ابر، دما، باران، برف، امواج، فشار و … در سطوح مختلف اتمسفر، سایت windy می باشد. در این سایت وضعیت ناپایداری و جریانات اتمسفری به صورت ساعتی در ۱۰ روز آینده به شکل انیمشن نمایش داده می شود، همچنین  برای پیش بینی ها از مدل های ecmwf و gfs  استفاده می شود.

برای مشاهده این سایت می توانید به روی تصویر زیر کلیک نمایید:

لینک

 

 



مطالب مرتبط

نویسنده : ایمان Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, تیر ۱۸ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۱۲:۵۲

سلام
خسته نباشید

یه سوال دارم

بارش “”” تکه های کوچک برفی “”” ( SNOW PELLETS ) یا به عبارتی همون گراپل ( GRAUPEL ) از ابرهای استراتوکومولوس ( SC ) و کومولونیمبوس ( CB ) رخ میده

این اتفاق زمانی میوفته که کریستالهای برف حین سقوط در مسیرشون با آب سوپرکول برخورد کنن و این آب سوپرگول به صورت یخ زده روی کریستالهای برف قرار بگیرن

درسته ؟

سوال من اینه که چرا این اتفاق در این ابرها رخ میده و در ابرهایی مثل نیمبواستراتوس ، استراتوس و … رخ نمیده ؟

تشکر از لطفتون

نویسنده : علیرضا کربلائی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, تیر ۱۸ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۱۳:۰۲

با سلام و عرض ادب
با عرض پوزش. این سوال در حیطه علم بنده نمی باشد و بهتر است از یک هواشناس این سوال پرسیده شود، لذا اگر مایل بودید سوالتان را در گروه تلگرام زیر درج نمایید دوستان پاسخگو خواهند بود

https://t.me/joinchat/BRZVeUfVPy1V31YjXztT5A
موفق باشید.

نویسنده : مهسان Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : چهارشنبه, مرداد ۱۷ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۰۸:۱۱

با سلام و احترام
یک سوال نامرتبط داشتم.
وقتی میگن که داده های هواشناسی در ۲۳ سطح فشاری گزارش میشه یعنی نمیشه از این داده ها مثلا واسه شبیه سازی غلظت گرد و غبار یه ترازی که تو این ۲۳ سطح نیست استفاده کرد. یعنی به طور مثال در ارتفاع ۱۰ متری منبع داشته باشیم؟

نویسنده : علیرضا کربلائی Germany
تاریخ : شنبه, مرداد ۲۰ام, ۱۳۹۷
ساعت : ۰۱:۴۲

با سلام و عرض ادب.
تا جایی که بنده اطلاع دارم سطوح فشاری مورد نظر از SLP تا ۱۰ میلی باری یا هکتوپاسکال موجود است که شامل ۱۷ سطح فشاری زیر است، داده های این سطوح با نرم افزار Grads قابل ترسیم است، شامل:
۱۰۰۰، ۹۲۵، ۸۵۰، ۷۰۰، ۶۰۰، ۵۰۰، ۴۰۰، ۳۰۰، ۲۵۰، ۲۰۰، ۱۵۰، ۱۰۰، ۷۰، ۵۰، ۳۰، ۲۰ و ۱۰ هکتوپاسکال می باشد، لذا با توجه به اینکه داده های گرد غبار به سطح ۱۰۰۰ نمی رسد و اگر هم برسد از غلظت آن بسیار زیاد کاسته می شود. لذا با استفاده از این سطوح فشاری امکان شبیه سازی نیست. مگر اینکه شما از داده های سازمان هواشناسی که به صورت ایستگاه برداشت می شود، استفاده نمایید.
موفق باشید.

نویسنده : اشرف United States
تاریخ : جمعه, خرداد ۱۴ام, ۱۴۰۰
ساعت : ۱۰:۴۱

سلام.من پاراگلایدر کار میکنم.تجربه نشان داده که چک کردن سرعت باد کافی نیست و چک کردن تند باد مهم تر است در نرم افزار windy.درسته؟








avatar

نویسنده: علیرضا کربلائی

دکتری اقلیم شناسی سینوپتیک دانشگاه خوارزمی تهران