امروز:یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : یکشنبه, اردیبهشت 5ام, 1395 | پرینت مطلب |عباسعلی داداشی رودباری| بازديد: 4,121 بار

آزمون کولموگروف-اسمیرنف(فیلم آموزشی)

آزمون کولموگروف-اسمیرنف

این آزمون فرض، آزمون دقیقی برای برازش کردن داده‌هاست، زیر با مقایسه‌ی تابع توزیع تجمعی تجربی مشاهده‌ها (Fn) با تابع توزیع تجمعی فرضی داده‌ها (F۰) بررسی می‌کند که آیا مشاهده‌ها یا داده‌های ما تابع توزیع خاصی دارند یا خیر؟ به همین منظور در این آزمون فرض حتی با نمونه‌های کمتر می توان به نتایج قابل قبولی دست‌یافت و ضعف آزمون نکویی برازش خی دو که تعداد مشاهده‌ها باید حداقل ۱۰۰ باشد تا به نتایج مطمئنی دست یافت، پوشش داده‌شده است.

نکته بسیار مهم: پس از تحلیل در برونداد آزمون کولموگروف – اسمیرنوف اگر آزمون معنی دار بود یعنی p کوچک تر از ۵ صدم بود، به معنی این است که توزع نرمال نیست و باید از آزمون ناپارمتریک استفاده کنیم. بنابراین اگر نتیجه این آزمون معنی دار نباشد امکان استفاده از آزمون‌های پارامتریک وجود دارد.



مطالب مرتبط

نویسنده : احمد Germany
تاریخ : جمعه, مرداد ۲۲ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۸:۴۹

با سلام
یک سوالی داشتیم اینکه اگر ما بخواهیم رابطه خشکسالی را با یک متغیری بررسی کنیم ازمون تصادفی بودن و نرمال بودن داده ها را باید بر داده خشکسالی انجام بدیم و یا اینکه داده های بارش ؟
و همچنین ازمون تصادفی بودن داده ها برای داده ها ی بارش در مقیاس ماهانه قابل انجام است یا فقط برای داده های سالانه که در یکی از پست های جنابعالی در این مورد هم نکته های بیان شده بود
باتشکر

نویسنده : احمد Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, مرداد ۲۵ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۵:۴۲

چرا به سوال ما پاسخ داده نمیشود

نویسنده : فاطی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : پنجشنبه, آبان ۲۵ام, ۱۳۹۶
ساعت : ۱۳:۵۸

سلام لینک دانلود بذارید لطفا








avatar

نویسنده: عباسعلی داداشی رودباری