امروز:جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, اسفند 12ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 398 بار

برف و باران در یک دوم شمالی کشور/افزایش دما در هفته آینده

در روز های آتی، با آخرین ریزش های جوی تا قبل از نیمه اول اسفند رو به رو خواهیم شد. با گذر امواج کم دامنه برای فردا سه شنبه ۱۲ اسفند، در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمال شرق، شاهد بارش های پراکنده باران خواهیم بود. از روز چهار شنبه ۱۳ اسفند، با شمالی شدن سوی جریانات، بارش ها علاوه بر دریای کاسپین، در شمال غرب و تا حدی در دامنه های البرز تشدید پیدا می کنه و به علت نفوذ هوای سرد به یک دوم شمالی کشور، در نقاط سردسیر استان های شمال غرب و دامنه های البرز، ضمن کاهش دمای هوا در روز پنجشنبه و اوایل جمعه، شاهد بارش برف خواهیم بود.

مجموع بارش طی ۱۴۴ ساعت آینده از دید مدل gfs

مقادیر تجمعی بارش برف طی ۱۴۴ ساعت آینده ( دقت پایین)

با خروج سامانه فوق از اواخر جمعه از شمال شرق، در نیمه اول هفته آینده یعنی از ۱۶ تا ۲۰ اسفند، در بیشتر نقاط کشور شاهد جوی پایدار به همراه افزایش دمای هوا خواهیم بود. این افزایش دما باعث میشه بهار رو در نیمه اول هفته آینده به وضوح لمس کنیم.
طی روز های آینده در سایر نقاط کشور پدیده خاصی پیش بینی نمیشه و به علت افزایش سرعت وزش باد، برای فردا و چهار شنبه ۱۳ اسفند خلیج فارس و دریای
عمان مواج خواهد بود.
نقشه های پیشیابی هواشناسی هم روز های خوبی رو از ۲۰ اسفند به بعد نشون میدن که باید منتظر تغییرات الگو ها در روز های بعد باشیم. به علت تغییر فصل، الگو ها به سرعت عوض میشن و امیدواریم این تغییرات به نفع کشور ما باشه.

منبع: tehranweather.ir



مطالب مرتبط








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد