- وب سایت جامع هوا و اقلیم شناسی ایران - https://climatology.ir -

اولین کنگره بین المللی، زمین، فضا و انرژی پاک

تحقیقات و تلاش های شبانه روزی هزاران هزار دانشمند و محقق هوا- فضا در طی پنج دهه گذشته، که با ارسال کاوشگرها و تلسکوپ های پرقدرت زمینی و فضایی و تجزیه و تحلیل سن گهای آسمانی که به هر نحوی از جو گذشته وارد کره خاکی ما شده اند، هنوز هم نتوانسته اند گوشه ای از اسرار جهان هستی را روشن سازند. تخمین عمر کیهان، و زمان انفجار بزرگ با اکتشافات و دستاوردهای جدید مخدوش شده و بشر با وجود پیشرفت های قابل ملاحظه و دستیابی به ابزار مدرن از حل اسرار فضا و زمان پیدایش جهان هنوز هم عاجز است.

کره خاکی ما که تنها سیاره قابل زیست شناخته شده در کهکشان راه شیری قرار دارد و  میلیاردها سال پس از پیدایش دچار انواع و اقسام دگرگونی ها گردیده است. از ظهور موجودات تک سلولی تا به امروز صدها میلیون سال می گذرد و ما همچنان به بسیاری از اسرار سیاره خود واقف نگردیده ایم. منابع زیرزمینی، معادن و ذخایر فسیلی منابع انرژی کره ما می باشد که بخاطر عدم استفاده اصولی و برداشت بیش از حد باعث تقلیل آنها و آلودگی کره زمین گردیده است؛ همچنین در دهه های اخیر شاهد بحران آب در کره خاکی هستیم. به هر حال امروزه تأثیر مخرب نوع بشر در این کره خاکی که نتیجه چالش انرژی است به وضوح قابل لمس است و ادامه روند کنونی تاثیرات مخربی بر پیکره کره زمین وارد می کند.

بشر امروز جهت ادامه بقاء در دراز مدت، راهی جز حصول به انرژی های نو و پاک ندارد. تلاش های دانشمندان برای بهره گیری از منابع و معادن موجود در سنگ های آسمانی و سیاره ها گرفته تا انرژی خورشیدی و نیروی باد و سایر منابع انرژی،  چشم اندازهای وسیعی را برای تولید انرژی پاک در ذهن آنان ایجاد کرده و امید روزی را می رود که این انرژی های نو جایگزین سوخت های فسیلی و غیره گردد.
دکتر فریبا اسفندیاری درآباد رییس کنفرانس

محور های کنفرانس

 

 

 

 

 

 

 مهندسی عمران و معماری

مهندسی عمران و بحران آب و انرژی

 

       

 

پوستر همایش

r_1_150705145218 (1) [1]

وب سایت همایش: http://attitude21.ir/fa/ [2]