امروز:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : پنجشنبه, آبان 1ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 1,461 بار

پیش بینی ۵ روزه آب و هوای کشور+نقشه ها و نمودارها

با توجه به مدل های پیش یابی دمایی، تا اوایل هفته آینده شنبه ۳ آبان ۹۳، روند افزایش دما هوا در سطح کشور را در پیش خواهیم داشت. طی روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۳، از سمت استان اردبیل و گیلان وزش بادهای گرم (فون) را خواهیم داشت که این پدیده طی روز پنجشنبه ۱ آبان ۹۳ در استان های اردبیل و نوار ساحلی خزر برای استان های گیلان، مازندران و گلستان تشدید می گردد و افزایش دمای هوا ملموسی را در این روز در مناطق یاد شده پیش بینی می شود.

 

نقشه های ارتفاع سطوح میانی جو، بیانگر شرایط استقرار پایداری جو در طی روزهای پایانی هفته جاری در سطح کشور می باشد. مرکز توده هوای پر ارتفاع بر روی دریای سرخ واقع می گردد که محور پشته ایجاد شده ناشی از آن به صورت مورب تا نواحی شمالی کشور گسترش خواهد داشت. این وضعیت با حاکمیت جریانات پایدار جو میانی در طی روز پنجشنبه ۱ آبان ۹۳ که اوج شرایط پایداری در این روز می باشد، موجب می گردد.

 بتدریج از روز جمعه از شدت پایداری منطقه کاسته می گردد و با عبور جریانات ناپایدار حاصل از یک ناوه قوی عرض های بالا بر روی  روسیه از فراز نوار شمالی کشور، وقوع ناپایداری هایی را بتدریج از اوایل هفته آینده در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

پیش بینی گرافیکی ۶ ایستگاه واقع در نوار شمالی کشور از وبگاه Foreca بر اساس برونداد مدل ECMWF در ذیل آورده شده است:

 

www.irmancy.ir

 

 

 



مطالب مرتبط








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد