امروز:پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : پنجشنبه, شهریور 20ام, 1393 | پرینت مطلب |سید اسعد حسینی| بازديد: 389 بار

خطر حمله قلبی در چه نوع آب و هوایی بیشتر می‌شود؟

محققان هلندی دریافته‌اند هوای خشک و آلوده، همچنین بسیار گرم یا سرد، خطر حمله قلبی را بالا می‌برد.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، مطالعات زیادی به ارتباط تغییرات دما و افزایش مرگ و میر ناشی از آن، همچنین مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی اشاره می‌کنند، اما با نگاه ویژه به حملات قلبی و نه فقط مرگ‌های ناشی از بیماری‌های قلبی، تصویر دقیقی از خطرات کلی سلامت ناشی از تغییرات دما و آلودگی هوا مشخص می‌شود و ممکن است سرنخ این موضوع باشد که چرا این عوامل، حملات قلبی را در افراد پرخطر تسریع می‌کنند.

به نقل از سایتscience Daily ، با توجه به مطالعات متعددی که در این زمینه انجام شده و به ویژه اطلاعات مربوط به فصول سرد یا گرم را جمع‌آوری کرده‌اند، مشخص شده در هوای بسیار سرد یا گرم، خطر حملات قلبی افزایش می‌یابد.

محققان می‌گویند به نظر می‌رسد هوای سرد در مناطقی که در کل گرمتر بودند، اثر بیشتری بر افزایش خطر حملات قلبی داشته‌اند بنابراین پیشنهاد می‌شود مردمی که در مناطق سردتر زندگی می‌کنند، خود را با تغییرات دما تطبیق دهند. به عنوان مثال، در یک شهر که به صورت طبیعی روزانه ۱۰ حمه قلبی گزارش می‌شود، در روزهایی که به طور غیرطبیعی سرد یا گرم باشد، یک تا چهار حمله قلبی بیشتر رخ می‌دهد. البته در این میان، متغیرهای زیادی وجود دارند که باید جداگانه بررسی شوند، اما به نظر می‌رسد این نتایج به اندازه کافی واقعی هستند که مورد قبول واقع شوند.

مطالعات مربوط به آلودگی هوا نیز مطرح‌ کننده افزایش خطر حمله قلبی در روزهای آلوده هستند و سطح ایمنی از نظر آلودگی هوا که هیچ اثری بر خطر حمله قلبی نداشته باشد، وجود ندارد. با توجه به نتایج مطالعات بالا، مسوولان مربوطه باید در روزهای بسیار سرد یا گرم و یا با توجه به آلودگی‌ بالای هوا، هشدارهای لازم را به افراد پرخطر بدهند تا از مواجهه با شرایط مشکل‌ساز دوری کنند.



مطالب مرتبط

نویسنده : fatemeh Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, شهریور ۲۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۳:۵۷

عالی بود .کاش منابع مهم دکترا اقلیم امسال را در وب سایت قرار می دادید چون افراد مثل من زیادن که به این منابع نیاز دارند لطفا بگذارید هر چه سریعترباسپاس.

نویسنده : سید اسعد حسینی Finland
تاریخ : شنبه, شهریور ۲۲ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۰:۱۷

با سلام
بر روی وب سایت قرار گرفت.
موفق باشید








avatar

نویسنده: سید اسعد حسینی

دکتری اقلیم شناسی از دانشگاه محقق اردبیلی