امروز:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, مرداد 11ام, 1393 | پرینت مطلب |حمزه احمدی| بازديد: 602 بار

تاثیر هوا و پارامتر باد برروی سردردها و بیماری میگرن

مطالعات قبل از قرن ۱۸ میلادی رابطه بین هوا و میگرن راتوصیف نموده اند. براساس شبکه هواشناسی پزشکی کانادا، این بررسی ها در زمینه هوا و بیماری مشخص و علمی نگردید مگر در زمانیکه در سال ۱۹۸۱ ، دانشمندانی به نام آلن نرسال Allen Nursall و دیوید فیلیپس David Philips شروع به مطالعه علمی بر روی اثرات هوا برروی میگرن در کشور کانادا نمودند. این متخصصان کشف نمودند که هوای تر، باد و سرد موجب بدتر شدن میگرن می گردد و هوای صاف، آفتابی و خشک اثر تسکین دهندگی و آرام کننده را به همراه دارد.
بادهای گرم کانادا با نام چینوک به طور وسیع به منظور اثرات آنها بر روی سلامتی به ویژه در دردهای میگرنی مورد ارزیابی و تحقیق قرار گرفته است. در یک مطالعه براساس نظرسنجی از مردم که در شرایط تغییرات هوا قرار داشته اند ۴۳ درصد دچار میگرن شده اند. در تحقیقی دیگر زمانیکه سردردهای روزانه ۱۳ بیمار تحلیل گردید همزمان وزش بادهای چینوک با افزایش همراه بوده است و در نتیجه با احتمال قوی شروع سردردها به ویژه در سنین بالای ۵۰ نیز بیشتر بوده است. چندین مطالعه انجام شده بر روی شرایط باد چینوک نشان می دهد که زنان به تغییرات هوا حساس تر از مردان هستند.
Refrence: Pat Thomas. 2004. Under the Weather How the weather and climate affect our health. First Published by Fusion Press. LONDON.



مطالب مرتبط

نویسنده : مهدی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, مرداد ۱۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۰:۴۶

سلام
ضمن تشکر از مطالب خوبتون یه دفعه اینقدر تهاجمی مطلب گذاشتین ادم نمی رسه بخونه به نظرم روزی دو تا مطلب کافی است تا افراد فرصت خواندن داشته باشن دوستان این وبسایت گاهی اوقات ده ده تا مطلب میزارن گاهی اوقات هم ۳ ماه ۳ ماه گم میشن
به هر حال واقعا مطالبتون خوب و مفید و موثره و ما دعاگوتون هستیم
خداحافظتان باشد

نویسنده : حمزه احمدی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, مرداد ۱۳ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۲:۰۵

با سلام و تشکر از حسن نیت جنابعالی
در زمینه حجم زیاد مطالب سعی می شود تا از این به بعد مطالب کمتر و بهینه تر در اختیار کاربران قرار بگیرد، اعضا تمام هدفشون ارتقای سایت و رضایت کاربران است، بنابراین با پشتیبانی و همراهی کاربران محترم سعی می گردد که در انتخاب مطالب دقت کافی بعمل آمده و بصورت بهینه با کارایی بالاتر و کارامد تر مطالب کنجانده شود.
با تشکر از شما و همراهی خوبتان با وب سایت
ارادتمند احمدی








avatar

نویسنده: حمزه احمدی

دانشجوی دکتری آب و هواشناسی کشاورزی دانشگاه حکیم سبزواری