امروز:پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : چهارشنبه, مرداد 1ام, 1393 | پرینت مطلب |جلیل هلالی| بازديد: 2,173 بار

پهنه بندی پدیده گردوغبار در ایران

گردوغبار به عنوان یکی از پدیده های مضر اقلیمی موجب خسارت به جوامع شهری، محیط زیست، کشاورزی و سایر بخشهای اجتماعی می گردد.وقوع خشکسالی های مکرر طی سالهای اخیر و پیامدهای تغییرات اقلیمی در خصوص بیابانزایی امروز طوفانهای گردوغبار را در کانون توجه بسیاری قرار داده است.

در مطالعه صورت گرفته پراکنش تعداد روزهای همراه با پدیده گردوغبار در گستره ایران با استفاده از تکنیک سامانه اطلاعات جغرافیایی پهنه بندی گردیده است. امید است مورد استفاده محققین محترم قرار گیرد.

 Jan Apr Jul Oct

 جهت دانلود فایل مقاله بر روی we3p201 کلیک کنید

we3P201


برچسب‌ها:, ,
نویسنده : اسماعیل Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : چهارشنبه, مرداد ۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۸:۴۸

با سلام نقشه های خوبی است و جای سپاس فراوان دارد جناب آقای هلالی لطفا در مورد دوره آماری مورد استفاده و تفاوت هر نقشه توضیح داده شود

نویسنده : جلیل هلالی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : چهارشنبه, مرداد ۱ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۲۰:۳۷

با سلام
در متن یه پیوست به نام we3P201 قرار داده شده است که فایل مقاله می باشد. می توانید در آن جزئیات بیشتری را مطالعه بفرمایید.
موفق باشید

نویسنده : zand Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, آبان ۲۶ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۵:۴۸

سپاس….

نویسنده : ahmad Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, خرداد ۲۹ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۱۲:۱۵

با سلام
بخاطر فایلی که ارائه کردید تشکر میکنیم یک سوالی داشتم اینکه اگر بخواهیم نقشه خشکسالی را با شاخص اس پی ای ترسیم کنیم مثلا برای بازه ای زمانی ۲۰ ساله ،میانگین خواهیم گرفت؟
ایا میانگین داده های اس پی ای همه ایستگاه ها را در فایل اکسل به همراه مختصات وارد جی ای اس خواهیم کرد ؟

نویسنده : admin Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : یکشنبه, مرداد ۳ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۱۳:۱۵

سلام
برای شاخص SPI بازه های زمانی متفاوتی دارد، اگر به فرض مثال بازه زمانی سالانه را محاسبه کردید، برای هر یک از سالها یک شدت خشکسالی یا ترسالی مشخص می شود، در این مرحله اگر تمایل به درونیابی نقشه خشکسالی با درجه بسیار شدید را دارید تعداد سالهایی که برای هر ایستگاه مشخص شده است را مشخص می کنید (پس برای هر ایستگاه یک ارزش یا عدد مشخص شده است) حالا بر اساس طول و عرض ایستگاه ها و همچنین تعدد وقوع خشکسالی با شدت خشکسالی شدید داده ها را وارد جی اس کرده و بر حسب نیاز با یکی از درونیابی ها عملیات درون یابی را انجام دهید.

پاینده باشید








avatar

نویسنده: جلیل هلالی