امروز:پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : پنجشنبه, خرداد 1ام, 1393 | پرینت مطلب |حمزه احمدی| بازديد: 8,332 بار

آینده شغلی رشته آب وهواشناسی +طرح سوال

با سلام و درود

بخش اول:

آب و هواشناسی یکی از مباحث مهم در علم جغرافیا محسوب می شود و ارتباط متقابلی با جغرافیا دارد، همانطور که جغرافیا به دنبال بهترین مکان برای زندگی بشر و افزایش رفاه نسبی آن است این علم هم از جوانب مختلف تاثیر آب و هوا را بر حیات بشرمورد ارزیابی قرار می دهد. اما چند سالی است که در تحقیقاتی آب وهوایی که در کشور انجام شده دیدگاه جغرافیایی به تحقیقات به یک حلقه گمشده تبدیل شده است و بجای آن سعی شده تا حد امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف توسعه داده شود و خروجی نرم افزارها با نگاه جغرافیایی فاصله دارد: حال سوالی مطرح است:

آیا نگاه کمی و نرم افزاری به دانش آب و هواشناسی برای توسعه این رشته کافی است؟

 

بخش دوم:

امروزه نگاه مدیریتی به بحث اشتغال برمبنای ایجاد کارآفرینی و خلاقیت فردی، قرار گرفته است، اما در رشته جغرافیا و گرایش های مربوطه برخلاف دیگر رشته ها درسی با عنوان کارآفرینی و خلاقیت آموزش داده نمی شود، حال دو سوال در این زمینه مطرح است:

آیا می توان براساس دانش جغرافیا به ایجاد کسب و کار مبادرت نمود؟

آیا دانش آب و هواشناسی به عنوان یک رشته کاربردی چقدر می توان براساس آن کارآفرینی ایجاد نمود؟



مطالب مرتبط

نویسنده : فارغ التحصیل جغرافیا Romania
تاریخ : یکشنبه, مهر ۱۲ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۴:۲۴

لطفا هنگام مشاوره برای انتخاب رشته دانشگاهی به بچه ها بگید که رشته ی جغرافیا هیچ بازار کاری نداره مگه اینکه طرف یه پارتی کلفت تو شرکتها یا موسسات مربوطه داشته باشه. بنده با رتبه ۲۰۰ رشته جغرافیای طبیعی دانشگاه تهران قبول شدم ولی بعد از گذشت ده سال هنوز کار مرتبط پیدا نکردم. تورو خدا اگه قصد دارید با مدرک این رشته کار کنید الکی خودتون رو چهار سال علاف نکنید چون جز سرخوردگی و پشیمونی و تباه شده عمر چیزی براتون نمی مونه. من به هر سازمان مرتبط با رشته م برای کار سر زدم حتی به قالیباف هم نامه زدم ولی بدون پارتی هیچ فایده ای نداره. برید دنبال رشته ای که بتونید باهاش کار کنید

نویسنده : ایمان Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : پنجشنبه, مهر ۳۰ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۴:۰۰

سلام
چه دانشگاه هایی رشته فیزیک گرایش به هواشناسی رو ارائه میدن ؟ آیا در مازندران هم به صورت مرتبط وجود داره ؟

بعد اینکه به چه رتبه ای در کنکور ریاضی نیازه ؟

با تشکر

نویسنده : محمد Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : یکشنبه, آذر ۱۵ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۴:۴۱

با سلام
من دانشجوی مقطع کارشناسی آب هوا شناسی دانشگاه تهران هستم
ولی به این رشته اصلا علاقه ای تدارم قبلا فکر میکردم جغرافیایی ولی الان میبینم کلش ریاضی فیزیکه … خواهشمندم راهنمایی کنید آیا ادامه رشته بدم یا نه سراغ تغییر رشته برم و آیا میشه به رشته دیگری در این وضع تغییر گرایش داد
ممنون

نویسنده : حمزه احمدی Germany
تاریخ : سه شنبه, آذر ۱۷ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۰:۴۰

با سلام
در ابتدا لازم است به اطلاع جنابعالی برسانم که رشته آب و هواشناسی یکی از گرایش های پرکاربرد در علوم جغرافیایی محسوب می شود. از آنجایی که شما در حال حاضر دانشجوی کارشناسی هستید، بهتر است این مقطع را تکمیل کنید و سپس براساس علاقه خود و رایزنی ها در گرایش های مختلف جغرافیایی در مقطع کارشناسی ارشد، اقدام به ازمون نموده و در ان مقطع ادامه تحصیل دهید.
موفق باشید








avatar

نویسنده: حمزه احمدی

دانشجوی دکتری آب و هواشناسی کشاورزی دانشگاه حکیم سبزواری