امروز:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : یکشنبه, اردیبهشت 28ام, 1393 | پرینت مطلب |سید اسعد حسینی| بازديد: 968 بار

کره زمین در عصریخبندان چه شکلی بود +عکس

به تازگی نقشه ای از کره زمین کشیده شده است که نشان دهنده این کره خاکی در ۱۴ هزار سال پیش از میلاد یعنی زمان عصر یخبندان است. این نقشه به کمک تاریخ دانان و البته متخصصین جغرافیا کشیده شده است و کمترین اشکالی در آن دیده می شود.

این نقشه توسط “مارتین وارجیک” کشیده شده است و سرپرستی اصلی نقشه را به عهده داشته است. این هنرمند اهل اسلوواکی با علاقه خاصی که به جغرافی داشته است تصمیم می گیرد این نقشه را بسازد.

در این نقشه همه چیز رعایت شده است و حتی با تحقیقات گذشته توانسته اند روی آن جزئیات دقیقی از مکان های یخ زده روی زمین یا حتی سطح دریاها را نیز پیش بینی کنند. این نقشه در دنیا منحصر به فرد است و مانندی برای آن وجود ندارد.

با نگاه به این نقشه و البته قرار دادن آن در کنار یک نقشه حال حاضر می توانید به تفاوت های بسیار زیاد کره زمین در طول این سال ها پی ببرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران



مطالب مرتبط

نویسنده : رضا صفایی راد Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, دی ۱۲ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۴:۵۹

با سلام،
منظور شما از بیا جمله “با نگاه به این نقشه و البته قرار دادن آن در کنار یک نقشه حال حاضر می توانید به تفاوت های بسیار زیاد کره زمین در طول این سال ها پی ببرید.” چیست؟
لطفا در صورت امکان بیشتر توضیح دهید.
با تشکر
صفایی راد

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, دی ۱۳ام, ۱۳۹۳
ساعت : ۱۲:۴۲

با سلام
منظور تفاوت در مکان های توزیع یخ در حال حاضر و گذشته در کره زمین است (جمله مرتبط با توضیحاتی است که قبل از آن مطرح شده است).
با تشکر








avatar

نویسنده: سید اسعد حسینی

دکتری اقلیم شناسی از دانشگاه محقق اردبیلی