- وب سایت جامع هوا و اقلیم شناسی ایران - https://climatology.ir -

تبدیل داده های روزانه به ماهانه و سالانه

در این بخش قصد داریم فایل اکسلی را معرفی نماییم که، کمک زیادی به دانشجویان در تبدیل داده های روزانه به ماهانه یا سالانه را انجام می دهد…..

یکی از مشکلاتی که  اکثر دانشجویان در تحقیقاتشان با آن مواجه هستند، تبدیل داده ها ی روزانه به صورت ماهانه یا سالانه می باشد. برای مثال اگر داده های روزانه در دسترس محقق باشد، برای میانگین گرفتن هر سال در هر ماه با مشکلات زیادی مواجه می گردند، و اگر بخواهد این تبدیلات را انجام دهد وقت زیادی را از محقق می گیرد.لذا فایل اکسلی را در زیر برای  شما بزرگواران قرار می دهیم که این تبدیلات را برای شما به آسانی انجام دهد. در فایل الحاقی زیر که به صورت فایل اکسل می باشد، در صفحه ورود داده  چهار ستون وجود دارد که سه ستون آن شامل سال، ماه، روز  و  یک ستون متغیر مور نظر مثل بارش،دما و… می باشد، بعد از وارد کردن مقادیر در ستون های مشخص شده تبدیل داده ها به آسانی با کلیک بر روی کادر های مشخص شده انجام می گیرد.

فایل زیر محاسبات مقادیر میانگین هر ماه از بدو تاسیس تا حاضر،میانگین هر ماه در هر سال و مجموع هر ماه در هر سال را انجام می دهد. این فایل مشکلی در ورودی داده ندارد به طوری که اگر ماه هایی فاقد داده باشد به آسانی تشخیص می دهد و عبارت no data را  قرار می دهد و همچنین محدودیتی در ورود داده ندارد….

نکته:”بزرگواران توجه داشته باشند در موقع باز کردن فایل اکسل، نوار زرد رنگی در بالای منوی اکسل ظاهر می گردد، آن را فعال نمایند”

جهت دانلود روی تصویر زیر کلیک نمایید

[1]