- وب سایت جامع هوا و اقلیم شناسی ایران - https://climatology.ir -

بیست و دومین کنفرانس تغییرات اقلیمی

بیست و دومین کنفرانس بین المللی بررسی تغییرات آب و هوایی  و ارائه راهکاری لازم علیه گرمایش زمین و همینطور مبارزه با گازهای گلخانه ای از امروز به میزبانی «رباط» پایتخت مراکش برگزار می شود.

   تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین با بروز مشکلات بسیاری همراه شده که عزم جدی را برای کنترل تغییرات اقلیمی می طلبد. بر اساس توافق پاریس که چندی پیش به امضای بیش از  ۲۰۰ کشور دنیا رسید، کشورهای امضاء کننده متعهد شدند تا نیاز و وابستگی خود به سوخت های فسیلی را کاهش دهند. کارشناسان محیط زیست معتقدند رعایت چنین نکاتی می تواند با تغییرات آب و هوایی مهمی پاسخ داده شود.

    کنفرانس بین المللی تغییرات آب و هوایی که با نام   COP22 و  CMA1 از ۷ نوامبر (۱۷ آبان ) تا ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان ماه) در مراکش (مغرب) فعالیت خود را آغاز می کند به بررسی راهکارهای مختلف برای اجرای قوانین بین المللی که در پاریس گرفته شد، می پردازد.

   وضع قانون کاهش استفاده از سوخت های فسیلی در حالی است که کشورهایی مانند چین و هند سهم قابل توجهی در آلودگی هوا را به خود اختصاص داده اند. دهلی، یکی از نقاط آلوده ای است که مقامات دولتی آن در زمان افزایش میزان آلودگی هوا مجبور به تعطیل کردن مدارس می شوند. شهروندان این کشور معتقدند که تا کنون کشورشان را در چنین وضعیتی ندیده بودند و از نظر میزان تغییرات آب و هوایی و آلودگی به اوج خود رسیده است.

   سازمان اتحادیه آفریقا، سازمان ملل متحد و … جزو اعضای شرکت کننده در این کنفرانس هستند. در صورت کاهش میزان مصرف سوخت های فسیلی می توان امیدوار بود که گام مثبتی در جهت کاهش گرمایش زمین برداشته شده و تغییرات آب و هوایی به حالت کنترل نزدیک می شود اما در غیر این صورت و با افزایش گرمایش دمای زمین باید منتظر هر گونه اتفاقی بود.

۲۴خبر