امروز:پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, اردیبهشت 11ام, 1395 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 1,247 بار

تالیف دو اثر جدید توسط استاد کمال امیدوار

کتابهای “مقدمه ای بر بارورسازی ابرها” و “مقدمه ای بر حدنگاری(کاداستر)” از انتشارات دانشگاه یزد به زیور طبع آراسته شد.چاپ این دو اثر جدید را به استاد کمال امیدوار تبریک عرض می نماییم.

فهرست مطالب بارورسازی ابرها

فهرست مطالب حدنگاری



مطالب مرتبط

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۲:۳۸

با سلام و احترام استاد بزرگوار جناب دکتر امیدوار
اندیشه والا و همت بلند شما در راه اعتلای علم جغرافیا و اقلیم شناسی ستودنی است انتشار این دو اثر ارزشمند را به شما و جامعه اقلیم شناسی کشور تبریک می گویم.
با سپاس از شما

نویسنده : اميد Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, اردیبهشت ۱۸ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۳:۳۹

ناب آقای فاطمی عزیز سلام
بنده یکی از همسایه های شما هستم و دورادور با شما آشنایی مختصری دارم و بلحاظ حسن معاشرت و رعایت آداب شخصا برای شما احترام ویژه ای قایلم اما غرض از مزاحمت این بود که بنده تازه و به طور اتفاقی فهمیدم که تخصص شما در زمینه اقلیم شناسی است و گفتم سوالی که مدتهاست ذهمنم را به خود مشغول کرده را از شما بپرسم . اخیرا به این نتیجه رسیدم که شاید یکی از عمده دلایل خشکسالی های استان یزد بواسطه خودمان بلحاظ تغییر الگوی زندگی و تغییر محیط اطراف مان مانند احداث متعدد کارخانه های فولاد و کاشی که فکر میکنم حجم عظیمی از هوای گرم و گازهای غیرسودمند را در محدوده یزد وارد جو میکنیم این از یکطرف و تبدیل باغات و مزارعی که سالهای سال یزد را احاطه کرده بود به آجر و آهن و ساختمان و در نتیجه کاهش فضای سبز نیز باعث گرم ترشدن شهر یزد گردیده که شاید به همین علت هیچ جبهه هوای باران زایی به این محدوده وارد نشده و نتیجتا شاهد کاهش شدید بارشها در استان هستیم حال به رغم مطالب فوق که از شما میخواهم صحت و سقم تحلیل این حقیر را به اینجانب اعلام فرمایید درخصوص ارائه راه حل مقابله با این پدیده نیز طرحی را دارم که درصورت پاسخ حضرتعالی میخواهم با شما مطرح و امکانسنجی کنم . ۰۹۱۳۳۵۴۲۸۰۰
با آرزوی بهروزی ، بدرود

نویسنده : مهران فاطمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, خرداد ۱ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۱:۵۳

با سلام
لطفا به محل کار اینجانب در اداره کل مدیریت بحران یزد تشریف بیاورید برای گفتگو تشریف بیاورید








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد