امروز:پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دوشنبه, بهمن 5ام, 1394 | پرینت مطلب |سید اسعد حسینی| بازديد: 1,900 بار

آشنایی با نرم افزار TerrSet

نرم افزار TerrSet (ادریسی سابق) در سال ۱۹۸۷ توسط آزمایشگاه کلارک و سرپرستی دکتر جی رونالد ایستمن در دانشگاه کلارک تولید شد. در ژانویه ۲۰۱۵ این آزمایشگاه قسمت های جدید به این نرم افزار اضافه کرد و آن را با نام جدید Terrset وارد بازار کرد. یکی از خصیصه هایی که در سری جدید این نرم افزار مورد تاکید قرار گرفته است پیاده سازی انواع مدلسازی ها می باشد.

TerrSet

این نرم افزار علاوه بر فعالیت در حوزه های مختلف، نرم افزاری محبوب و کارا برای آموزش مبانی و اصول GIS در دانشگاه ها محسوب می شود.

TerrSet

قابلیت بالا در پشتیبانی تصمیم سازی، مدیریت عدم اطمینان، تجزیه و تحلیل سری های زمانی و استفاده جهت مدل سازی های پویا این نرم افزار را به نسخه ای کارا در حوزه مدیریت مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار کرده است.

اکستنشن های مختلف نرم افزار از جمله:

  • Land Change Modeler- که بر پایه شبکه های عصبی عمل میکند، دارای مجموعه ابزارهای پشتیبانی تصمیم سازی و برنامه ریزی زمین است که آنالیزهای مربوط به تغییرات زمین را سهل میکند و در پیش بینی تغییرات زمین کمک رسان است.
  • Habitat and Biodiversity Modeler-  که پیکربندی مجدد و بهبود داده شده است، محیطی برای مدلسازی ارزیابی زیستگاه و مدل سازی تنوع زیستی وآنالیز الگوهای سیمای سرزمینی فراهم میکند.
  • Ecosystem Services Modeler- سیستم فضایی پشتیبانی تصمیم گیری را برای ارزیابی ارزش سرمایه های طبیعی در جهت توسعه پایدار فراهم میکند
  • Earth Trends Modeler- دارای مجموعه ای یکپارچه از ابزارهاست که برای آنالیز تصاویر  دارای سری زمانی جهت بررسی روندهای آب و هوایی  و اثرات آن استفاده میشود.
  • Climate Change Adaptation Modeler- ابزاری جدید که برای پیش بینی تغییرات آب و هوایی آینده و اثرات آن بر روی بالا آمدن آب دریاها، محصولات زراعی و پراکنش جانوران کمک میکند.
  • و…

 

Distributionmap

مدل سازی پراکنش گونه ها با ابزار Habitat and Biodiversity Modeler

 

 

برای دانلود نسخه جدید و کرک شده این نرم افزار میتوانید به لینک های زیر مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد آپدیت این نرم افزار به آخرین نسخه را دارید، نیاز به اجرای دوباره کرک این نرم افزار خواهد بود.

 

 

لینک دانلود                       لینک کمکی                   بسته آپدیت به آخرین ورژن

منبع: http://girs.ir



مطالب مرتبط

نویسنده : ali Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : یکشنبه, بهمن ۱۱ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۸:۴۱

سلام جناب اقای دکتر حسینی تبریک بخاطر پایان دکتری شما .میخواستم از شما کمکی بگیرم ایا شما اموزش نرم افزار rayman در دست راس دارید؟میشه اموزشی برای این قضه بمن بکنید ممنون میشم از شما.

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۶:۵۶

با سلام و سپاس از شما
آموزش خاصی نداره یک میکرو نرم افزاره و با تعیین مقادیر و اجرای برنامه سه شاخص معروف آن رو نمایش میده که می تونید مقادیر و شاخص های آن رو در لینک زیر ملاحظه بفرمایید
http://climatology.ir/?p=1742
موفق باشید

نویسنده : ali Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, بهمن ۱۲ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۳:۳۶

ممنون از شما.

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, بهمن ۲۰ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۵:۴۹

با سلام و سپاس از شما

نویسنده : حمید رضا مجیری Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, دی ۷ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۱۶:۳۱

با سلام و احترام خدمت استاد گرامی در خصوص محاسبه روند به روش من کندال به روش های حذف اثرات خود همبستگی( پیش سفید سازی-اصلاح واریانس و حذف روند قبل از پیش سفید سازی )اگر بنده را راهنمایی و اسکریپتی اگر دارید در اختیار بگذلرید ممنون میشم.

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : شنبه, دی ۱۱ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۱:۴۵

با سلام و احترام جناب مجیری
متاسفانه اطلاعاتی در این زمینه ندارم








avatar

نویسنده: سید اسعد حسینی

دکتری اقلیم شناسی از دانشگاه محقق اردبیلی