- وب سایت جامع هوا و اقلیم شناسی ایران - https://climatology.ir -

مهاجرت و خطرات آب و هوایی در اولویت گزارش انجمن اقتصادی جهان WEF

Migration and climate risks top WEF survey

اهمیت و تاثیرات تغییرات آب و هوایی و مخاطرات اقلیمی موجب شده تا در سالهای اخیر بخصوص سال ۲۰۱۵، سیل عظیمی از مهاجران ناشی از تغییرات آب و هوایی روانه دیگر مناطق، بخصوص مناطق اروپایی شوند. پیامدهای تغییر اقلیم از چنان اهمیتی برای ملتهای مختلف کره زمین برخوردار است که در اولویت مطالب خبری رسانه ها و نهادهای مختلف قرار دارد.
یکی از نهادهای بین المللی که از اهمیت خاصی برخودار است، انجمن اقتصاد جهانیWEF (World Economic Fourm میباشد. این انجمن براساس نظرات کارشناسان خود وضعیت اقتصادی را در قالب گزارشهای مختلف در سطح جهان ارزیابی می-نماید. اهمیت تغییرات اقلیمی باعث شده تا این انجمن در گزارش ۲۰۱۶، به این رخداد مهم در سطح کره زمین بپردازد و گزارش خود را بر مبنای تغییر اقلیم و خطرات اقلیمی قرار بدهد.
این انجمن اقتصادی در تازه ترین گزارش اقتصادی خود اعلام کرده که سیل عظیم آوارگان، مهاجران و کشمکش ها به وسیله تغییر اقلیم به وجود آمده و تغییر اقلیم بزرگترین خطر و تهدیدی است که جهان با آن مواجه می باشد.
هر چند در زمینه مطالعات تغییر اقلیم و پیامدهای آن به انحاء مختلف مطالب بیان و اطلاع رسانی شده است. نکته حائز اهمیت این است که، اهمیت تغییرات آب و هوایی و مخاطرات اقلیمی متاثر از آن، باعث شده تا انجمن ها و نهادهایی بین المللی و ملی، اولویت گزارشهای جدید خود برای سال ۲۰۱۶ و سالهای پیش رو به این مطالب ، یعنی تغییر اقلیم و مخاطرات اقلیمی اختصاص بدهند و تغییر اقلیم را بزرگترین تهدید و خطر برای جهان معرفی نمایند.

متن کامل و جامع این گزارش تحت عنوان The Global Risks Report 2016 در لینک زیر قابل دریافت می باشد.

گزارش مخاطرات جهانی در سال ۲۰۱۶ [1]