امروز:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : دوشنبه, آذر 16ام, 1394 | پرینت مطلب |عباسعلی داداشی رودباری| بازديد: 494 بار

طرح چند سوال تغییرات اقلیمی؟

تصویب “پیش‌نویس توافقنامه کلی نشست تغییرات اقلیمی پاریس” که قرار است مبنای توافق نهایی کشورهای جهان برای جلوگیری از گرمتر شدن زمین باشد، از سوی بسیاری از تحلیلگران یک موفقیت به شمار می‌آید. و اما چند سوال

آیا به نتایج ‘نشست تغییرات اقلیمی پاریس’ خوشبین هستید؟

به نظر شما چه راهکارهایی برای مبارزه با گرمایش زمین از سوی دولت‌ها باید اجرا شود؟

در جایی که شما زندگی می‌کنید چقدر شاهد تبعات تغییرات اقلیمی هستید؟ فکر می‌کنید دولت چه اقداماتی باید در این باره انجام دهد؟ تجربه و مشاهدات خودتان را با بزرگ ترین انجمن اقلیم شناسی به زبان پارسی در میان بگذارید.



مطالب مرتبط

نویسنده : جلیل هلالی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, آذر ۱۷ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۸:۲۲

با سلام
در پاسخ به سوال اول. نتایج نشستهای قبلی نشان داده به این گونه نشستها اعتماد کاملی نمی شود داشت.
سوال دوم. یکی از راهکارهای اساسی تبدیل سوختهای فسیلی به سوختهای پاک و ارزان است. کاری که به ضرر خیلی ها از جمله صادر کنندگان نفت و از حمله کشور خودمان. به کشورهای صنعتی هم منفعتی ندارد چرا که انها نیز باید سهمی از آلودگی ها را کاهش دهند.
سوال سوم. تنها کاری که دولت می تواند انجام دهد فرهنگ سازی از راههایی است که جواب بدهد. تا فرهنگ سالم نباشد همه اعمال و کارها بی نتیجه خواهد بود. عمده تبعات تغییر اقلیم در ایران به بحث تخریب تالابها، تغییر اکوسیستم، فرسایش خاک و از همه مهمتر خشکسالی و تهدید منابع آب است.

نویسنده : سید اسعد حسینی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : پنجشنبه, آذر ۱۹ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۹:۵۶

با سلام جناب دکتر داداشی
به نتایج که خوش بین هستیم و امیدواریم چنین نیز شود این پیمان جایگزین پیمان کیوتو (۱۹۹۷)خواهد شد که هدف کاهش گازهای گلخانه ای بود ولی متاسفانه چنین نشد.
در حال حاضر اولین و بهترین راهکار کاهش گازهای گلخانه ای از جمله CO2 و CFC و CH4 است که باید تدابیر لازم در این زمینه از جمله جایگزین کردن انرژی های پاک به جای سوخت های فسیلی و تغییر مصرف انرژی به سوی گاز طبیعی و انرژی هسته ای اندیشیده شود.
در ارتباط با سوال آخر باید دولت ها اقدامات پیشگیرانه ای را در این زمینه اجرا کنند و از همه مهمتر آگاه سازی و آشنا کردن عامه مردم با اثرات تغییرات اقلیمی و فرهنگ سازی های لازم در این زمینه است همچنین انطباق و سازگاری با تغییرات حاصله است.








avatar

نویسنده: عباسعلی داداشی رودباری