امروز:جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جمعه, آذر 6ام, 1394 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 1,674 بار

طرح یک سوال اقلیمی از استاد ارجمند جناب آقای دکتر حسن لشکری

پیرو مصاحبه ای که با استاد ارجمند جناب آقای دکتر لشکری صورت پذیرفت سوالی از طرف ایشان مطرح گردید که با توجه به ورود در ماههای سرد سال طرح آن موضوعویت ویژه ای پیدا می کند لذا به جهت  هر چه پویاتر شدن وبسایت بر آن شدیم نظرات مخاطبین محترم و اساتید ارجمند و نویسندگان محترم وبسایت را جویا شویم .
در صورتیکه مخاطبین و اساتید معزز تمایل داشته باشند می توانند دیدگاههای خود را در قالب یک نوشته مجزا به ایمیل زیر ارسال فرمایند تا به منظور نقد و بررسی دیدگاهشان، در وبسایت بارگزاری گردیده و پاسخهای اساسی نیز درج گردد همچنین امکان درج دیدگاه در صورت طولانی نبودن از طریق درج کامنت امکان پذیر می باشد.
کلیه نظرات جهت داوری و بررسی خدمت طراح سوال جناب آقای دکتر لشکری نیز تقدیم خواهد شد ضمنا از طریق ایمیل سوال مذکور به اساتید محترمی که فرصت پاسخگویی را داشته باشند برای ارایه دیدگاه تقدیم می گردد.

مشارکت فعال نویسندگان محترم وبسایت ،اساتید بزرگوار،دانشجویان ارجمند دکتری و ارشد هواشناسی و اقلیم شناسی مزید امتنان و مورد انتظار خواهد بود.

با تشکر و سپاس

متن سوال دکتر لشکری:

علت اینکه هسته مرکزی پرفشارسیبری در دوره سردسال بین دریاچه بایکال و بالخاش تشکیل می شود چیست؟

ایمیل:yazdfatemi@yahoo.com


برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

نویسنده : محسن ارسلانی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, آذر ۶ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۴:۰۱

قبلا یه مقاله از ایشون خونده بودم دلیل اون رو تغییرات زاویه تابش و شدت منفی شدن بیلان انرژی در عرض های بالا ذکر کرده بودند.

نویسنده : مهدي Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, دی ۲۱ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۷:۱۲

پایداری هوا در آن منطقه و دوری منطقه یاد شده از حوضه فعالیت سیکلونهای جوان غرب و مرکز اروپا می تواند در شکل گیری یک توده هوای سرد در این منطقه دخیل باشد.

نویسنده : محسن مرادی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۸:۱۸

سلام. خب این دلیلی که شما میگید میتونه حتی عرض های بالاتر از سیبری هم اتفاق بیفتد ولی بیشترین پرفشار را ما در بین دریاچه های بایکال تا بالخاش مشاهده میکنیم. به نظر من دلیلش چیز دیگری است.

نویسنده : مهرداد مرادیان Romania
تاریخ : یکشنبه, اسفند ۹ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۳:۳۸

سلام آقای فاطمی
هرچقدر گشتم نشد ایمیلتون رو پیدا کنم. یه درخواست دارم. پایان نامم رو دارم انجام میدم با موضوع مقایسه ناهنجاریهای ارتفاع ژئوپتانسیل در دوره های ترسالی و خشکسالی در ترازهای زیرین جو در ایران. خواستم ببینم مطلبی هست در سایت یا نوشته ای در ارتباط با تفسیر نقشه های آومالی برام ارسال کنید. البته تفاسیر کارم رو نوشتم بازم جهت محکم کاری. چون تفاسیرآنومالی همش کاهش ارتفاعی و افزایش ارتفاعی در ارتباط با بارش هست که انجام دادم. در مقیاس فصل و ماه موثر در بارش فصل هست کارم. مثلن یه مورد از نتایج کارم تا الآن این شده که در ترسالی ها در بعضی موارد حتمن با وجود ترسالی و بارش زیاد در جو کشور کاهش ارتفاعی و آنومالی منفی رخ نداده و چه بسا آنومالی ها افزایشی بوده اند. و برای خشکسال هم همینطور بعضیاش آنومالی هاشون منفی شده و کاهش ارتفاعی و ضخامت با وجود خشکسال در فصل یا ماه مورد نظر. ممنون اگه شد وو مطلب یا راهنمایی داشتید برام ایمیل کنید. کمی نگران این نتایج هستم.

نویسنده : مهران فاطمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, اسفند ۱۷ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۳:۱۶

با سلام لطفا لینکهای زیر را یک مطالعه بفرمایید احتمالا مشکلتون حل بشه از بابت تاخیر در پاسخ هم عذر خواهی میکنم مدتی بود به دلیل پاره ای از کارهای شخصی امکان حضور در وبسایت را نداشتم
http://iaca.mihanblog.com/post/1510
http://iaca.mihanblog.com/post/1406
http://iaca.mihanblog.com/post/author/804916








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد