امروز:جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, مهر 25ام, 1394 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 238 بار

خطر برخورد دو شهابسنگ به زمین در ۱۰۰سال آینده

دانشمندان روسیه از پیش بینی تکرار برخورد شهابسنگ با زمین مشابه واقعه سال ۲۰۱۳ در منطقه اورال روسیه خبر دادند.به گزارش ایرنا، «ویکتور گوروخوفسکی» استاد دانشگاه دولتی اورال روسیه درباره خطر برخورد شها سنگ جدید به زمین هشدار داده است.
به گزارش خبرگزاری «تاس»، گوروخوفسکی گفت: در واقعه استان چلیابینسک اولین شهاب سنگ در صد سال جاری به سطح زمین برخورد کرد و این احتمال وجود دارد که کره ما در هر صدسال یک یا دو بار دیگر نیز مورد حمله شهابسنگ هایی شبیه چلیابینسک قرار گیرد.
دانشمند روسی با اشاره به این که شهابسنگ ها براساس بررسی های علمی و سوابق، هر۱۰۰ سال سه بار به زمین برخورد می کنند، افزود: اکنون دانشمندان در حال نظارت بر حرکت اجرام آسمانی بزرگ و بالفعل خطرناکی هستند که می توانند بر زمین بیافتند، اما نمی توان همه موارد برخوردهای آینده را کشف کرد.
گوروخوفسکی خاطر نشان کرد: متاسفانه در ۱۸ ماه گذشته هیچ پیشرفتی در زمینه پیش بینی حرکت و نزدیک شدن شهابسنگ ها به زمین صورت نگرفته است.
شهابسنگ چلیابینسک فوریه سال ۲۰۱۳ از فراز منطقه اورال روسیه عبور کرد و در بالای شهر چلیابینسک متلاشی شد.
بنا به برآوردهای آکادمی علوم روسیه، وزن این شهاب سنگ بالغ بر ۱۰ تن بوده و در ارتفاع ۵۰ کیلومتری از سطح زمین بر اثر برخورد با جو در هوا منفجر و متلاشی گردید که بسیاری از مردم منطقه اورال و مناطق هم مرز آن در قزاقستان شاهد این انفجار بودند.


برچسب‌ها:

مطالب مرتبط








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد