- وب سایت جامع هوا و اقلیم شناسی ایران - https://climatology.ir -

طبیعتی زیبا که پنهان است+ تصاویر

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران [1]، ایران پر از گوهرهای پنهان است که یکی از این گوهرها، در استان مازندران قرار گرفته است.
طبیعتی زیبا که پنهان است + تصاویر
دریاچه زیبای چورت که لقب خواهر خوانده‌ی دریای خزر را هم به دوش می‌کشد و به اسم میانشه هم شناخته شده است، در فاصله ۱۰ کیلومتری روستای چورت، حد فاصل ساری تا کیاسر قرار گرفته است.
طبیعتی زیبا که پنهان است + تصاویر
دریاچه و طبیعت اطرافش باعث شده تا گردشگران و ماجراجویانه زیادی برای دیدنش، به این منطقه سفر کنند و از نزدیک شاهد زیبایی آن باشند.
دریاچه میانشه در فاصله ۳۵۰ کیلومتری تهران، در دل جنگل‌های بکر چورت در بخش چهاردانگه ساری واقع شده که به دلیل نزدیکی به روستای چورت، دریاچه هم با همین نام شناخته شده است. این دریاچه بر اثر زمین لرزه‌ای که در دهه ۱۳۱۸ خورشیدی اتفاق افتاد بوجود اومد است.
طبیعتی زیبا که پنهان است + تصاویر
وقتی که آب دریاچه کاهش پیدا می‌کند، باقیمانده‌ی درخت‌هایی که در محل پیدایش دریاچه بودند، منظره فوق العاده چشم نوازی را ایجاد می‌کند که شاید در کمتر نقطه‌ای از ایران دیده باشید.
طبیعتی زیبا که پنهان است + تصاویر
دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دورش را پوشش‌های جنگلی بکر و درخت‌های قدیمی در بر گرفته است.
همین طبیعت فوق‌العاده و جذاب باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای بازدید به ساری سفر کنند و دریاچه را ببینند.
چورت
این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است که برای رسیدن به آن می‌توان مسیر جنگل را انتخاب کرد چرا که لذت پیاده روی در دل جنگل و میان درختان انبوه را هم تجربه کرد.
طبیعتی زیبا که پنهان است + تصاویر
جاذبه‌های این محل با توجه به درخت‌هایی سر به فلک کشیده زیاد می‌باشد. چرا که پوشش گیاهی که با رنگ سبز واقعا آرامش دهنده اند،سکوت، مه، آب، صدای حیوانات و پرندگان، هوای دل انگیز و نم دار، شاخه‌های خم شده در آب و درختان بیرون زده در دریاچه، جاده خاکی زیبا و آسمان بی‌نظیر، همه و همه قسمت‌هایی از زیبایی‌های این منطقه است که فقط با دیدن آن می‌توان حسش کرد.
مطالب فوق را جناب منصور پاکدین دانشجوی کارشناسی اقلیم شناسی دانشگاه پیام نور سقز ارسال نموده اند.
با تشکر از ایشان