امروز:پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : جمعه, بهمن 17ام, 1393 | پرینت مطلب |رضا ابراهیمی| بازديد: 1,144 بار

آشنایی با معادلات دینامیکی مدل گردش عمومی هوا ،بخش اول : تکانه

معادله حرکت
حرکت یا تکانه حاصل سرعت یک ذره از جسم می باشد . حرکت یک کمیت برداری است. به عنوان مثال، هر شی در راستای حرکت خود دارای جهت و اندازه است . طبق قانون دوم نیوتن حرکت به تغییرات زمانی نیروی وارده برجسم می گویند قانون دوم نیوتن بیانگر این است که نیروی ثابت که بریک ذره در یک زمان معین عمل می کند، باعث تغییرات تکانه یک جسم می شود . قانون سوم نیوتن نیز دربردارنده این نکته دینامیکی مهم است که به ازای هر نیرویی که به یک جسم وارد آید آن جسم نیز نیرویی برابر و مخالف بر ما وارد می اوردحال اگر بخواهیم از لحاظ هواشناسی این دیدگاه وقوانین ها را بررسی کنیم خواهیم دید که میزان تغییرات یک فراسنج(دما ،فشار و..) به زمان برابر است با شتاب آن فراسنج .معادله زیر یکی از ۸ معادله اصلی دینامیکی به کار برده شده در شبیه سازی های دینامیکی مدل REGCMمی باشد در بخش های بعد معادلات دیگر را مورد واکاودی قرار می دهیم.

http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/conmo.html
    Untitled


برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

نویسنده : zahra Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۸:۵۵

سلام
آقای ابراهیمی دانشگاه یزد مصاحبه رو سازمان ۱۹ اردیبهشت اعلام کرده امکان تغییر زمانش هست ؟ در این فاصله وقت مدرک جمع کردن هم نداریم خصوصا ماهایی که تازه دفاع کردیم درگیر تسویه حسابیم
و سوال دیگه اینکه سایت دانشگاه یزد درمورد مصاحبه چیزی نزدند شماره یا راه ارتباطی با مسولین دانشگاه وجود داره که اخبار درست رو دریافت کنیم؟

نویسنده : رضا ابراهیمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۲۰:۱۸

سلام
بذارید سه شنبه از اقای دکتر امیدوار سوال می کنم خبرش رو روی سایت قرار خواهم داد . راجع به مصاحبه هم نگران نباشید ان شا الله اگه با نرم افزارهایی مثل متلب و گردس اشنایی داشته باشید و رساله قابل قبولی انجام داده باشید به امید خدا قبول هستید .

نویسنده : zahra Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, اردیبهشت ۱۴ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۲۲:۱۰

سلام مجدد و ممنون از امید دادنتون متلب رو مقدماتی بلدم و گردس و جی آی اس و کامل مسلطم یعنی از نرم افزارها هم سوال میاد یا باید مدرکش رو داشته باشیم؟ می تونم ایملتون رو داشته باشم ؟
مشکل من ضعف رزومه است زبان که مدرک ندارم مقاله هم فقط یه کنفرانسی دارم که همایش اخیر دانشگاه یزد شفاهی ارائه کردم

نویسنده : رضا ابراهیمی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, اردیبهشت ۱۵ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۴:۵۱

با سلام
توکل به خدا و مطالعه رساله و جمع اوری رزومه ومدارک و حفظ خونسردی عامل موفقیت هر مصاحبه کننده ای خواهد بود
پیروز باشید

avatar

نویسنده: رضا ابراهیمی

reza ebrahimi Ph.D Climatology yazd University