امروز:پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
زمان انتشار : سه شنبه, بهمن 14ام, 1393 | پرینت مطلب |منوچهر فرج زاده اصل| بازديد: 1,935 بار

انتشار کتاب آب و هواشناسی پزشکی

آب­و­هواشناسی پزشکی از جمله گرایش‌های جدید آب و هوا‌شناسی محسوب می‌گردد که در سالهای اخیر مورد توجه بسیار قرار گرفته است. هدف اصلی این دانش مطالعه اثر آب‌و‌هوا در بروز انواع بیماری‌های انسانی می‌باشد؛ بدین عبارت که آب و هواهای گوناگون، زمینه ساز ایجاد و توسعه بیماری‌های خاص هستند که در قلمرو این علم مورد مطالعه قرار می‌گیرد.اثر آب‌و‌هوا بر روی سلامت انسانی می‌تواند حالت دو سویه داشته باشد؛ بدین ترتیب که برخی از شرایط آب و هوایی مانند تابش‌های آفتاب، زمینه ساز بروز بیماری‌های خاصی مانند پیری پوست و یا ایجاد لکه‌های تیره پوست می‌شود؛ یا از طرفی اثر تابش آفتاب در تامین ویتامین D مورد نیاز بدن غیرقابل انکار است. پس با توجه به این اثر می‌بایستی هر دوجنبه تاثیرات آب‌و‌هوا در این نوع مطالعات مد نظر قرار گیرد. ایران کشوری است که دارای تنوع آب و هوایی و تغییرات فصلی بارزی است و بدین جهت گونه‌های متعددی از بیماری‌های مختلف در آن نمود پیدا می‌کند. متاسفانه مطالعه اثر آب‌و‌هوا در بیماری‌ها در کشور چندان مورد توجه نبوده و تعداد مقالات منتشر شده در این زمینه بسیار کم است که در تدوین مطالب کتاب حاضر به آنها استناد شده است. در عین حال باید خاطرنشان نمود که این رویکرد در حال گسترش بوده و در آینده نزدیک شاهد توسعه این رشته علمی در دنیا و کشور خواهیم بود. این کتاب در هفت فصل تدوین یافته است که فصل اول آن به بررسی مفاهیم پایه و شناخت کلی از ساختار بدن انسان پرداخته و فصل دوم اثر تابش آفتاب در بروز انواع بیماری‌ها را تبیین کرده است. فصول سوم و چهارم نیز به ترتیب به بررسی اثر دماهای زیاد و دماهای پایین در ایجاد انواع مختلفی از بیماری‌ها پرداخته است. از سویی دیگر با توجه به اثر ناقلین در بروز و انتقال بیماری‌های مختلف، فصل پنجم به این موضوع اختصاص یافته است. همچنین وجود آلودگی در هوا سبب بروز انواع بیماری می‌باشد که در فصل ششم مورد بررسی قرار گرفته است. فصل هفتم به بررسی تاثیر متقابل شرایط آب و هوایی در بروز و یا کاهش بیماری‌های اعصاب و روان پرداخته شده است.

 3

 

medical climatology


نویسنده : zahra Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, خرداد ۲۹ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۲:۴۲

سلام
و خدا قوت استاد
ممنون از معرفی کتاب جامع و کاملتون اما لینک داده شده دانلود نمی شد
و یک سوال هم مجله خاصی در کشور داریم مختص مقالات اقلیم پزشکی باشه و پروسه زمانی برای بررسی هم زیاد طول نکشه؟

نویسنده : ژِینوس، اردبیل
تاریخ : شنبه, اسفند ۲۲ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۶:۰۰

با سلام استاد گرامی
با تشکر از تالیف کتاب مفیدتان ، چطور میتوانیم کتابتون را تهیه کنیم؟

نویسنده : admin Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : دوشنبه, اسفند ۲۴ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۰:۵۰

سلام بزرگوار
احتراماً، به استحضار می رساند؛ از لینک ذیل می توانید کتاب فوق را خریداری بفرمایید.
http://www.faraketab.ir/content/view/abn/1384579926

نویسنده : محمد Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, اردیبهشت ۱۷ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۱۶:۳۳

با سلام
من هزینه خرید کتاب رو پرداخت کردم ولی موفق به دریافت و دانلود اون نشدم بی زحمت راهنمایی کنید. و در صورت امکان به ایمیل بنده ارسال نمائید متشکرم.
m12mohammadim12@yahoo.com
کد رهگیری خرید۱۱۵۷۹۳۸۹۸۲۵۰

نویسنده : admin Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : جمعه, اردیبهشت ۲۴ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۰۴:۴۵

با عرض سلام و ادب خدمت شما دوست بزرگوار
احتراما؛ به استحضار می رساند؛ وب سایت هیچگونه ارتباطی با سایت های فروش کتاب ندارد؛ لذا پیشنهاد می کنم به وب سایت مربوطه رجوع کرده و با مدیران آنها تماس بگیرید.

تندرست باشید








avatar

نویسنده: منوچهر فرج زاده اصل