امروز:شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : شنبه, آذر 8ام, 1393 | پرینت مطلب |محمدسعید نجفی| بازديد: 1,477 بار

کلیاتی در مورد مدل MAGICC-SCENGEN

مدل MAGICC-SCENGEN یکی از ابزارهای ریزمقیاس گردانی داده های گردش عمومی جو است که دارای ساختاری متفاوت با مدل هایی مانند LARS-WG و SDSM است.

این مدل، یک مدل ترکیبی و مدلی برای ارزیابی تغییر اقلیم ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای است. در واقع  MAGICC SCENGEN یک مدل GCM نیست اما از نتایج این مدلها استفاده می کند تا رفتار آنها را برای تمام جهان یا منطقه مورد نظر مدلسازی نماید.  قاعده کلی مدل MAGICC SCENGEN بر این اصل استوار است که امکان شناخت نتایج دامنه گسترده ای از سناریوهای انتشار را برای استفاده کننده فراهم می کند. به علاوه می توان به ریزمقیاس گردانی مجموعه ای داده های گردش عمومی جو پرداخت.  به طور کلی، این مدل از ترکیب یک چرخه گازی و نیز مدلهای ذوب برف به وجود آمده است که به استفاده کننده این امکان را می دهد تا بتواند تغییرات دمای متوسط جهانی و سطح آب دریاها و تغییرات بارش را با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای و نیز با در نظر گرفتن پس خورها و حساسیت های اقلیمی تعیین نماید. این مدل ترکیبی، شامل نرم افزاری است که هر دو مدل MAGICC و SCENGEN در آن ادغام شده اند. لینک دانلود فایل آموزشی این مدل:

دانلود



مطالب مرتبط

نویسنده : mostafa Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : سه شنبه, تیر ۹ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۰۰:۵۵

با سلام خدمت شما اقای نجفی
ضمن تشکر بابت فایل آموزشی. من مدل رو run میکنم . متاسفانه در مرحله آخر خطا میده که یکی از فایل ها پیدا نمیشه..
لطفا راهنمایی بفرمایید..
با تشکر

نویسنده : محمد سعید نجفی Iran (ISLAMIC Republic Of)
تاریخ : یکشنبه, مرداد ۱۸ام, ۱۳۹۴
ساعت : ۱۶:۰۳

با سلام
اگر شما تمام گزینه های مدل را بر اساس راهنما درست تنظیم نمایید به مشکلی برخورد نخواهید کرد. احتمالاً فایل اصلی مدل بطور کامل از حالت zip خارج نشده و برخی از فایل ها باقی مانده اند. ضمناً شما باید مدل را در درایو ویندوز (احتمالاً c هست) از حالت فشرده خارج کنید.
موفق باشید

نویسنده : لیلا Romania
تاریخ : یکشنبه, آبان ۱۶ام, ۱۳۹۵
ساعت : ۱۳:۳۵

سلام اقای دکتر نرم افزار مدل را از کدوم سایت باید دانلود کرد در اینترنت جستجو کردم یک ساعت ثبت نام میخاد که نام ایران تو کشورها نیست








avatar

نویسنده: محمدسعید نجفی