امروز:شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
زمان انتشار : پنجشنبه, آذر 6ام, 1393 | پرینت مطلب |مهران فاطمی| بازديد: 596 بار

پیش بینی روزانه وضعیت جوی کشور (۱۲۶ + ساعت آینده)

با توجه به نقشه های پیش یابی، موجی بر روی منتهی الیه شرقی مدیترانه واقع می باشد. این موج همانطور که در بخش های قبلی به اطلاع رسید، موج سومی ست که از مجموعه ناحیه کم ارتفاع مستقر در شرق مدیترانه حاصل گردیده ست.

طبق اطلاعات دریافتی از مدل های هواشناسی این سامانه مختص به بخش های غربی _ شمالی کشور می باشد. از اینرو با فعالیت این سامانه از  روز پنجشنبه ۶ آذر ۹۳،‌ در شمال غرب کشور، برای استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، استان گیلان و ارتفاعات البرز غربی رشد ابر و بارش باران پیش بینی می شود، ریزش ها در ارتفاعات شمال غربی کشور و شمال زاگرس به صورت برف خواهد بود. شدت بارش ها در این روز استان کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب غرب استان آذربایجان غربی خواهد بود.

از اواخر وقت روز پنجشنبه با عبور امواج ضعیف ناپایدار از فراز خلیج فارس، در سواحل شرقی بوشهر بارش های خفیف و پراکنده ای دور از انتظار نمی باشد.

 

طی روز جمعه ۷ آذر ۹۳؛ دامنه بارش ها به ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و بتدریج از اواخر وقت این روز به استان گلستان و خراسان شمالی نیز خواهد رسید. همچنین بارش ها در شمال غرب و دامنه های شمالی زاگرس و البرز غربی نیز پیش بینی می شود که بتدریج از این روز از شدت ریزش ها از سمت مرزهای غربی کشور کاسته خواهد شد. بارش ها در این روز به سبب نفوذ زبانه های توده هوای پرفشار در سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد.

در سواحل شرقی بوشهر، غرب هرمزگان و تنگه هرمز به سبب وجود امواج ضعیف ناپایدار رخ داد بارش های پراکنده ای دور از انتظار نمی باشد.

طی روزهای شنبه تا یکشنبه ۸ و ۹ آذر ۹۳، بارش ها محدود به نوار شمالی کشور در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز خواهد بود. بارش ها در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق به صورت برف نمایان خواهد شد.

در طی روز شنبه در نواحی چون تنگه هرمز، نواحی مرتفع استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی رخداد بارش های خفیف دور از انتظار نمی باشد.

 

 

بر طبق مدل های پیش یابی بیشترین میزان ریزش های مجموع ۱۲۶ ساعت آینده تا اواخر روز دوشنبه ۱۰ آذر ۹۳، از آن سواحل غربی خزر در استان گیلان، سپس استان کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب غربی استان آذربایجان غربی خواهد بود.

در بخش های مرکزی و جنوبی کشور بارش های قابل توجهی طی این مدت مورد انتظار نمی باشد.

منبع: آژانس هواشناسی

 



مطالب مرتبط








avatar

نویسنده: مهران فاطمی

مهران فاطمی دانشجوی دکترای آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هوایی دانشگاه یزد